چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هشداری به شهرداری یاسوج؛ کابوس پل سوم بشار را بر سر شاخه چهارم نیاورید + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هشداری به شهرداری یاسوج؛ کابوس پل سوم بشار را بر سر شاخه چهارم نیاورید + تصاویر

اکنون این نگرانی در خصوص پل چهارم بشار وجود دارد که این پل نیز به صورت نیمه‌کاره مورد بهره برداری قرار گیرد و به سرنوشت پل سوم دچار نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس پل چهارم بشار بر روی بستر رودخانه بشار در منطقه ساحلی شهر یاسوج در سال 1394 با حضور محمد باقر نوبخت معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کلنگ‌زنی شد.

این پل که به گفته مسئولان می‌تواند بار زیادی از ترافیک شهر یاسوج در مواقع شلوغی را به دوش بکشد، طبق گفته نستهن مقدم شهردار یاسوج قرار بود در شهریور امسال زیر بار ترافیک برود؛ این در حالی است که زمان افتتاح این پل بارها از سوی شهردار یاسوج تمدید شده بود و اکنون نیز مدتی از آخرین وعده مقدم می گذرد.

پیمانکار پروژه پل چهارم بشار مبلغ قرارداد این پروژه را 36 میلیارد تومان اعلام کرده بود و گفت: تاکنون قریب به 22 میلیارد تومان از اعتبار این پروژه وصول شده و این پروژه تا سال 96 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و قریب به 12 میلیارد تومان مطالبات داریم.

کیومرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از حمایت خوب استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از پروژه پل چهارم خبر داد و گفت: در دو سال گذشته 19 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شده است.

شهردار یاسوج روز دوشنبه بیستم دی ماه با انتشار عکسی در صفحه مجازی خود نوشت: " آخرین تیر فلزی پروژه بزرگ و زیرساختی تقاطع غیرهمسطح سردار شهید یزدانپناه (پل چهارم بشار) نصب شد و با تکمیل عرشه فولادی این پروژه مهم شهری در آستانه بهره برداری قرار گرفت."

کمی دورتر از پل چهارم بشار، پل سوم بر روی این رودخانه در سال 97 با حضور مسئولان ارشد استانی در حالی به بهره برداری رسید که تنها یک فاز از آن احداث شده بود و فاز دوم آن پس از گذشت حدود 42 ماه کاملا به فراموشی سپرده شده است و به نظر نمی رسد جایی در برنامه ای مسئولان راه و شهرسازی قرار داده باشد.

اکنون این نگرانی در خصوص پل چهارم بشار وجود دارد که این پل نیز به صورت نیمه کاره مورد بهره برداری قرار گیرد؛ لذا انتظار می رود اکنون که این زمان طولانی برای افتتاح آن صبر شده است پس از تکمیل نهایی مورد بهره برداری قرار گیرد تا از کابوسی دوباره بر فراز رودخانه بشار جلوگیری شود.

از طرفی باید منتظر ماند و دید " به زودی " های شهردار یاسوج چه زمانی فراخواهد رسید و شاهد افتتاح چهارمین شاخه از پل های بشار خواهیم بود.

انتهای پیام /