یک‌شنبه 15 مهر 1403

هشدار جدی درباره طوفان فردا

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار جدی درباره طوفان فردا

مدیر کل هواشناسی استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان خبر داد.

مجتبی جلالی در خصوص وضعیت آب و هوایی استان تهران اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان تهران طی پنج روز آینده با آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

جلالی با اشاره به اینکه برای امروز چهارشنبه و فردا پنج شنبه وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان تهران پیش بینی شده است گفت: با توجه به گذر گرد و غبار انتقالی از سطح کشور از امروز بعد از ظهر شاهد روند تدریجی بهبود کیفیت هوا در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: روزهای پنجشنبه، شنبه و یکشنبه در ارتفاعات و نواحی شمال شرق استان تهران رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و بیان داشت: پنجشنبه پنجم خرداد ماه وزش باد شدید پیش بینی شده که این پدیده تا صبح جمعه ششم خرداد ماه به ویژه در ساعات بعد از ظهر و در نیمه جنوبی استان ادامه خواهد داشت.

جلالی در خصوص مخاطرات وزش شدید باد گفت: خطر سقوط اجسام، آسیب به سازه‌های سبک و موقت، شکستن درختان فرسوده، خیزش موقت گرد و خاک، کاهش دید افقی از مخاطرات این وزش باد خواهد بود و به شهروندان توصیه می‌شود از پارک خودرو در کنار درختان و سازه‌های موقت ساختمان‌های فرسوده خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند و از استحکام سازه‌های موقت و سست مطمئن شوند و از پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدر را خودداری کنند./ مهر

هم اکنون دیگران می خوانند
هشدار جدی درباره طوفان فردا 2