جمعه 28 اردیبهشت 1403

هشدار دانشگاه خواجه نصیر به کلاهبرداری از دانشجویان / اجرای رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
هشدار دانشگاه خواجه نصیر به کلاهبرداری از دانشجویان / اجرای رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب دانشگاه‌ها از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

ابلاغ بخشنامه عفاف و حجاب دانشگاه‌ها از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بخشنامه عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها تدوین شده و معاونت فرهنگی وزارت علوم ابلاغیه آن را به دانشگاه‌ها انجام داده است. محمد حسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بحث حجاب در دانشگاه‌ها گفت: بخشنامه عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها تدوین شده و معاونت فرهنگی وزارت علوم ابلاغیه آن را به دانشگاه‌ها انجام داده است. در اجلاسیه‌ای که روسای دانشگاه‌ها برگزار کردند برنامه‌هایی برای اجرای طرح عفاف و حجاب برای دانشگاه‌ها در نظر گرفتند. همچنین دانشگاه‌ها برنامه‌های ایجابی برای ارتقای این حوزه دارند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این بحث در شورا صورت گرفت و آنچه که روسای قوا خواستند، این بود که سران قوه حوزه را مدیریت کنند؛ بلکه بتوانند اصلاحاتی اگر نیاز بود در طرح عفاف و حجاب انجام دهند. ساعی یادآورشد: برنامه‌ای برای اینکه دستگاه‌ها در این خصوص منظم شوند تدوین شده و برنامه‌های ایجابی هم در این خصوص در نظرگرفته شده است.

ارائه خدمات «مشاوره‌ای - آموزشی» و برنامه‌ریزی درسی برای داوطلبان کنکور در مرکز «جهت»

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «جهت»، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران، برای دانش‌آموزان، داوطلبان کنکور و والدین‌شان دوره‌های خدمات «مشاوره‌ای - آموزشی» و برنامه‌ریزی درسی و جهت‌دهی ارائه می‌کند. دوره برنامه‌ریزی و جهت‌دهی کنکور با هدف‌گیری کنکور سراسری از 10 مرداد ماه آغاز و تا زمان کنکور به‌مدت 10 ماه ادامه می‌یابد و شامل 10 جلسه آموزشی به میزان 26 ساعت برای دانش‌آموزان و 5 جلسه آموزشی به میزان 14 ساعت برای والدین است. دو جلسه روان‌سنجی برای ارزیابی هوش و رغبت تحصیلی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری به اضافه ماهیانه 2 بار پایش درسی دانش‌آموزان در جلسه مشاوره جمعاً به میزان 25 جلسه مشاوره‌ای برای هر دانش‌آموز مورد نظر است. در صورت لزوم ارجاع روانپزشکی هم جزو خدماتی است که در این دوره برای بهبود شیوه کار مطالعاتی و ارتقاء نتایج یادگیری در دستور کار قرار دارد. موفقیت در کنکور و قبولی در رشته‌های دلخواه امروز برای جوانان کمال‌طلبی که در این مسابقه سالیانه شرکت می‌کنند، مچنین برای خانواده‌های‌شان مملو از فشار است. خانواده‌ها برای نتیجه گرفتن فرزندشان هزینه‌های متعددی را متحمل می‌شوند تا بتوانند با موفقیت، فرزندشان را روانه دانشگاه و رشته دلخواه کنند.

هشدار دانشگاه خواجه نصیر در خصوص کلاهبرداری پیامکی

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره ارسال پیام‌هایی مشکوک با موضوع «آموزش‌های مهارتی پیش از ورود به دانشگاه» هشدار داد. با توجه به ارسال پیامک‌های مشکوک با نام دانشگاه خواجه نصیر مبنی بر «آموزش مهارت‌های کاربردی پیش از ورود به دانشگاه...»، به اطلاع میرساند؛ پیامک‌های فوق از نظر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فاقد هرگونه اعتبار بوده و به هیچوجه مورد تأیید دانشگاه نیست. قابل ذکر است حق پیگیری حقوقی برای این دانشگاه محفوظ بوده و دانشگاه از طریق سیستم قضایی و پلیس فتا ارسال این پیامک‌ها را پیگیری خواهد کرد.

رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از اجرایی شدن رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی در سال جاری خبر داد. محمدمهدی ذوالفقارزاده در نشست کارگروه رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها ضمن تأکید بر اهمیت رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌های اختصاصی دقیق و قابل سنجش اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته در وضعیتی بودیم که نمایه فعالیت شفاف و دقیقی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها نداشتیم و در مقایسه با سایر کارکرد‌های آموزش عالی، همچون حوزه آموزش که فضای سنجش برایش مشخص و تعریف شده است، فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها مبهم و نامشخص بود. ذوالفقازاده در همین راستا تاکید کرد: در حوزه‌هایی مثل حوزه آموزش در وزارت علوم، بعضا رشته تحصیلی و تخصصی برای آن وجود دارد، و بر اساس آن دانش، کار‌های آن حوزه پیش می‌رود. همچنین ما در حوزه پژوهش با موضوع علم سنجی مواجه هستیم که خیلی از موضوعات پژوهش را با علم سنجی، اندازه گیری و مرتفع می‌نمایند و در واقع یک تصویری از وضع موجود نشان می‌دهند. هرچند ممکن است به این ابزار‌ها هم نقد‌هایی وارد باشد، اما به هر حال وقتی مقایسه می‌کنیم با حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم چقدر فاصله جدی وجود دارد و چقدر در این حوزه عقب ماندگی وجود دارد. این در حالی است که حوزه فرهنگی و اجتماعی از گستردگی، تنوع و وسعت مهمی برخوردار است.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های برتر کنکور در دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به رتبه‌های برتر کنکور سال 1402 که این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند کمک هزینه تحصیلی می‌دهد. دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد؛ به رتبه‌های برتر کنکور کمک هزینه تحصیلی و اولویت در استفاده از خدمات رفاهی اختصاص می‌دهد. همچنین داوطلبان غیر بورسیه کنکور سراسری که رتبه در سهمیه آن‌ها دارای شرایط اعلامی این دانشگاه باشد، در صورت انتخاب دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان محل تحصیل از کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند خواهند شد.

پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر دارای رتبه زیر 200 منطقه یک و زیر 100 منطقه دو، سایر رشته‌های مهندسی با رتبه زیر 400 منطقه 1 و زیر 200 منطقه 2 و همچنین رشته‌های علوم پایه (شیمی، فیزیک و ریاضی) زیر 800 منطقه 1 و 2 در صورت انتخاب دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می‌توانند از تسهیلات اعلامی این دانشگاه بهره‌مند شوند.

هشدار دانشگاه خواجه نصیر به کلاهبرداری از دانشجویان / اجرای رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها 2
هشدار دانشگاه خواجه نصیر به کلاهبرداری از دانشجویان / اجرای رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها 3
هشدار دانشگاه خواجه نصیر به کلاهبرداری از دانشجویان / اجرای رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها 4
هشدار دانشگاه خواجه نصیر به کلاهبرداری از دانشجویان / اجرای رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها 5
هشدار دانشگاه خواجه نصیر به کلاهبرداری از دانشجویان / اجرای رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها 6