سه‌شنبه 1 خرداد 1403

هشدار سطح نارنجی افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هشدار سطح نارنجی افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی کشور بین یک تا دو متر و در فرا ساحل بین 2 تا 3 متر صادر شده است.

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش وزش باد گاهی شدید با سرعت 28 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در ساحل 1 تا 2 متر و در فراساحل 2 تا 3 متر برای بازه زمانی عضئ چهارشنبه تا عصر دوشنبه 28 فروردین ماه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل از اثرات این هشدار است.

او گفت: مناطق درگیر این سامانه شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان است؛ بنابراین احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

گودرزی گفت: توصیه می شود از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل را هم وطنان توجه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی