سه‌شنبه 10 مهر 1403

هشدار نارنجی برای جزایر هرمزگان؛ وزش باد شدید و امواج بلند در راه است

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
هشدار نارنجی برای جزایر هرمزگان؛ وزش باد شدید و امواج بلند در راه است

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان از صدور هشدار نارنجی و زرد برای جزایر خلیج فارس در استان برای 24 و 48 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش تسنیم، مرضیه سی‌سی‌پور، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی در 24 ساعت آینده شاهد وزش شدید باد در برخی جزایر استان به ویژه جزیره کیش خواهیم بود و برای این جزیره هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی افزود: محدوده سرعت باد جنوب شرقی در جزیره کیش در 24 ساعت آینده تا 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و احتمال وارد شدن خسارت به دلیل وزش تند باد لحظه‌ای وجود دارد و از همین رو باید از تردد شناور‌های سبک و تفریحات دریانوردی اجتناب کرد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان به ویژه در جزایر کیش، قشم، لاوان و لارک از ظهر پنجشنبه 12 مهرماه نامساعد شده و هشدار نارنجی دریایی صادر شده است.

سی‌سی‌پور با بیان اینکه مدت اعتبار این هشدار نارنجی تا ظهر شنبه 14 مهرماه است، تصریح کرد: در مدت یاد شده شرایط نامناسب دریایی با توجه به وزش باد‌های شمال غربی تا نزدیک به 50 کیلومتر (محدوده 50 نات) بر ساعت و احتمال افزایش طول موج 120 سانتی متر (7 پا) در خلیج فارس به ویژه در جزیره قشم، کیش، لاوان و لارک وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم صیانت از تور‌های صیادی و اتخاذ تدابیر ویژه برای قفس ماهی‌های دریایی، افزود: تدابیر لازم برای تردد شناور‌ها در خلیج فارس اتخاذ شود و همچنین در مدت یاد شده از فعالیت‌هایی مثل شنا در سواحل اجتناب شود.

از میان اخبار

(ویدیو) اظهارات زاکانی درمورد فروش تابلو‌های موزه امام علی: خیر و برکت داشت

(ویدیو) علیرضا زاکانی ممنوع الخروج شد؟