پنج‌شنبه 12 مهر 1403

هشدار هواشناسی به اصفهانی ها / کاهش 7 درجه ای دمای هوا / توفان در پیش است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی به اصفهانی ها / کاهش 7 درجه ای دمای هوا / توفان در پیش است

اقتصادنیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش 7 درجه ای دمای هوا در این ایسان، گفت: گاهی افزایش ابر و وزش باد و همچنین وقوع توفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش 3 تا 7 درجه‌ای دمای هوا و وقوع توفان و بارش باران و برف در شرق و غرب استان طی 24 ساعت پیش رو خبر داد.

حجت الله علی عسگریان با اشاره به فعالیت موج ناپایدار بارشی در سطح استان تا شامگاه امروز، اظهار داشت: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت قسمتی تا نیمه ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع توفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک محلی به ویژه در شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه در شهر اصفهان به رغم وزش باد شدید با سرعت 20 متر بر ثانیه خیزش گرد و خاک را انتظار نداریم، افزود: امروز به ویژه در نواحی غرب و جنوب استات بارش باران و برف و در مناطق مستعد کولاک برف محتمل است و در سایر مناطق استان نیز باران می‌بارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم با 10.2 میلیمتر باران و هشت سانتیمتر برف، داران 3.6 میلیمتر و چهار سانتیمتر برف، خوانسار 2.4 میلیمتر و 2 سانتیمتر برف، بویین و میاندشت 2.2 میلیمتر، چادگان 1.8 میلیمتر و 2 سانتیمتر برف و گلپایگان نیم میلیمتر باران بوده است.

علی عسگریان با بیان اینکه دمای هوا در 24 ساعت آینده بین سه تا هفت درجه سانتیگراد کاهش دارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به 13 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به 2 درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای 11 درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای 19 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین برای فردا تا پایان هفته جاری جوی پایدار پیش‌بینی کرد.

همچنین بخوانید