جمعه 13 مهر 1403

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع رگبار و گرد و غبار همرفتی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع رگبار و گرد و غبار همرفتی

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع رگبار و گرد و غبار همرفتی در روز دوشنبه 13 اردیبهشت در خوزستان هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه اعلام شده است: ورود سامانه بارشی و بالا بودن ضریب ناپایداری هوا در روز دوشنبه هفته جاری برای خوزستان پیش‌بینی می‌شود که نوع مخاطره آن رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط، گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ به صورت محلی و گرد و غبار همرفتی است.

در این اطلاعیه آمده است: رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط گاهی تند باد لحظه‌ای به ویژه در ارتفاعات شمالی و شرقی خوزستان و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و غبار همرفتی در مناطق جنوبی، مرکزی استان در برخی ساعات بعدازظهر قابل انتظار است که احتمال شکستگی درختان، صاعقه و به صورت نقطه ای احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق کوهستانی و کاهش دید موقتی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، تا اواسط هفته جاری، جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و مه رقیق در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان خواهد شد و تا روز سه شنبه روند کاهش 2 تا چهار درجه ای دما در بیشتر نقاط استان وجود دارد.

در 24 ساعت گذشته رامهرمز و ایستگاه کشاورزی اهواز با 41.4 و ایذه با 13.9 درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را در خوزستان داشتند و حداکثر دمای اهواز در این مدت به 41.3 و حداقل به 23.5درجه سانتیگراد رسید.

*س_برچسب‌ها_س*