جمعه 13 مهر 1403

هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب در لرستان / سرعت وزش باد به 90 کیلومتر می‌رسد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های سنگین و وقوع سیلاب در لرستان / سرعت وزش باد به 90 کیلومتر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش برف و بارندگی سنگین در استان گفت: ورزش باد نیز در استان به 70 تا 90 کیلومتر می رسد؛ باید دستگاه های اجرایی در آماده باش قرار بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر مرادپور در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به احتمال وقوع سیل در روزهای آینده در استان لرستان اظهار داشت: موج بارشی روزهای آینده از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود و همه نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی افزود: در کلیه نقاط استان بارش های سنگین و نیمه سنگینی از روز دوشنبه تا چهارشنبه خواهیم داشت ولی در نیمه جنوبی و جنوب شرق استان، نواحی از کوهدشت، پلدختر، سراب دوره، جنوب خرم آباد، جنوب دورود، سپیددشت، شول آباد و الیگودرز بارش های چشمگیری نسبت به سایر نقاط استان خواهیم داشت و همچنین سرعت وزش باد در برخی مناطق بین 70تا 90کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی لرستان عنوان کرد: از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه در مناطق شمالی و شرقی، گردنه ها و راههای مواصلاتی بارش برف خواهیم داشت که راهداری استان باید آمادگی داشته باشد.

وی بیان کرد: از فردا با توجه به شرایط بحرانی ساعت به ساعت توسط تیم های پیش بینی شرایط رصد و اعلام خواهد شد.

مرادپور با بیان اینکه اوج بارش ها از بامداد سه شنبه تا ظهر سه شنبه خواهد بود گفت: طی روزهای آینده میزان بارش باران در سطح متوسط بین 80تا 100 بین میلیمتر خواهد بود ولی در برخی نقاط به صورت نقطه ای بین 100تا 130میلیمتر تخمین زده شده است.

وی تصریح کرد: از ظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه نیز در یک بازه زمانی 10ساعته متوسط 70میلیمتر در برخی نقاط استان بارش خواهیم داشت و آب منطقه ای باید دبی رودخانه ها را در نظر بگیرد.

انتهای پیام /