جمعه 13 مهر 1403

هشدار هواشناسی نسبت به وقوع نخستین سیل پاییزی در گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی نسبت به وقوع نخستین سیل پاییزی در گلستان

گرگان - ایرنا - داده‌های سازمان هواشناسی حاکیست که با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از فردا یکشنبه در خطه شمالی ایران؛ کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما، وقوع بارندگی شدید، افزایش دبی رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در استان گلستان محتمل است.

مدیرکل هواشناسی گلستان با تایید این داده‌ها اظهار داشت: رعدوبرق، مه گرفتگی، وزش شدید و موقتی باد از دیگر نتایج فعالیت چهار روزه سامانه جوی جدید در استان است. نوربخش داداشی شنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شرایط ناپایدار پیش رو سازمان هواشناسی از دستگاههای مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر سازمان های خدمت رسان استان گلستان خواست که در حالت آماده باش قرار گیرند.

مدیرکل هواشناسی به مردم گلستان هم توصیه کرد: با توجه به شدت بارندگی در مناطق مختلف استان و بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع پدیده مه از تردد غیر ضرور بویژه در جاده‌های کوهستانی خودداری کرده و ضرورت دارد گروههای کوهنوردی برنامه‌های خود را متوقف کنند. داداشی گفت: فردا / یکشنبه / سرعت وزش باد در دریای خزر بین 30 تا 50 کیلومتر پیش بینی می‌شود بر این اساس ارتفاع موج به 1.7 متر خواهد رسید. وی تصریح کرد: از این روی شرایط دریای خزر برای فعالیت های مختلف حتی کارهای فنی، ماهی گیری و صیادی خطرناک است.

به گزارش ایرنا گلستان استانی سیل خیز محسوب می شود.

*س_برچسب‌ها_س*