یک‌شنبه 8 مهر 1403

هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در راه این استان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در راه این استان

هواشناسی بوشهر نسبت به وزش باد و مواجی خلیج فارس هشدار داد

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش بادهای شدید شمال غربی از اواخر وقت شنبه تا بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواجی و تلاطم خلیج هشدار سطح زرد (آگاهی و در صورت نیاز اقدام) داده می‌شود.

پیام مساعدی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده سرعت وزش باد گاهی تا 54 کیلومتر و ارتفاع موج دریا به 90 تا 180 گاهی تا 210 سانتیمتر می‌رسد.

وی بیان کرد: منطقه اثر این پدیده تا پنجشنبه هفته جاری در برخی از ساعت‌ها در سواحل و فراساحل استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس نسبت به اختلال موقت در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در بعدازظهر تا اوایل شب در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان با افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در 24 ساعت آینده جهت وزش باد در استان متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا 28 گاهی تا 36 کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری بیش از 50 کیلومتر در ساعات و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی 16 تا 44 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان 30 تا 90 گاهی 120 سانتیمتر و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی 90 تا 150 سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 02:35، مد اول ساعت 08:30، جزر دوم ساعت 14:35 و مد دوم ساعت 20:40 خواهد بود.

همچنین بخوانید
هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در راه این استان 2