پنج‌شنبه 12 مهر 1403

هشدار هواشناسی: یخبندان این استان در روزهای آینده

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی: یخبندان این استان در روزهای آینده

اقتصادنیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ توده هوای سرد و یخبندان از روز جمعه به این استان خبر داد که تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ توده هوای سرد به استان از امروز جمعه و وقوع یخبندان تا روز یکشنبه دهم بهمن ماه خبر داد.

حجت الله علی عسگریان با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به استان از امروز جمعه، اظهار داشت: وقوع یخبندان و کاهش دما بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد در سراسر استان تا روز یکشنبه 10 بهمن ماه ادامه دارد.

او نسبت به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و خسارت در گلخانه‌ها هشدار داد و توصیه کرد: با توجه به افزایش مصرف حامل‌های انرژی، مدیریت مصرف، کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و حفاظت از تأسیسات کشاورزی در این مدت ضروری است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان به ورود سامانه بارشی به استان از روز دوشنبه اشاره کرد و گفت: بارش برف و باران به ویژه غرب و جنوب استان را فرامی‌گیرد.

علی عسگریان همچنین با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان، ابراز داشت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم با 24.2 میلیمتر باران و 23 سانتیمتر برف، خوانسار 6.6 میلیمتر و سه سانتیمتر برف، دهاقان 6.2 میلیمتر، گلپایگان 5.9 میلیمتر، نجف آباد پنج میلیمتر، فریدونشهر 3.1 میلیمتر باران و چهار سانتیمتر برف، داران 2‌.2 میلیمتر و سه سانتیمتر برف، چادگان 2 میلیمتر، نطنز 1.7 و اصفهان 1.4 میلیمتر بوده است.

او با بیان اینکه سرعت وزش باد روز گذشته در برخی مناطق استان از جمله شهرهای اصفهان و نائین به 23 متر بر ثانیه رسید و در شرق استان طوفان لحظه‌ای به خیزش گرد و خاک منجر شد، خاطرنشان کرد: از امروز تا روز یکشنبه جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم می‌شود و آسمان بسیاری از مناطق صاف تا قسمتی ابری است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان به کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دمای هوا در 24 ساعت آینده اشاره کرد و گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به 12 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

علی عسگریان اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای 16 درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای 18 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بخوانید