چهارشنبه 18 مهر 1403

هشدار؛ هیجان زده نشوید / این لینک جعلی است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار؛ هیجان زده نشوید / این لینک جعلی است

مدتی است کلاهبرداران پیامک های همراه با لینک جریمه خودرو را برای کاربران ارسال می کنند که تمام آنها جعلی است.

رییس پلیس فتا البرز نسبت به کلاهبرداری پیامکی با عنوان" ارسال جریمه رانندگی راهنمایی و رانندگی" هشدار داد و از کاربران خواست لینک های آلوده را باز نکنند.

سرهنگ " رسول جلیلیان " اظهار کرد: مدتی است کلاهبرداران پیامک های همراه با لینک جریمه خودرو را برای کاربران ارسال می کنند که تمام آنها جعلی است.

وی بیان کرد: کاربران هنگام دریافت چنین پیام هایی هیجان زده نشوند و با دقت پیام را مطالعه کنند و لینک را بازنکنند؛ چرا که شماره خودرو که توسط کلاهبرداران ارسال می شود به طور قطع با شماره پلاک خودرو کاربر متفاوت است.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک از طریق شماره‌های ناشناس، کاربران را به یک سایت های جعلی هدایت کرده و اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می کنند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: در این شرایط کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

جلیلیان تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی افزود: مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

جلیلیان اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی هستند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق شماره تلفن 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هشدار؛ هیجان زده نشوید / این لینک جعلی است 2