یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

هشدار پزشکی قانونی درباره افزایش آمار جانباختگان ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدار پزشکی قانونی درباره افزایش آمار جانباختگان ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن

تا پایان آذر ماه یازده نفر در استان بر اثر استنشاق منواکسید کربن جان باخته اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته تنها هفت نفر بود.

دنیای اقتصاد - خراسان شمالی: این یازده نفر شامل دو زن و 9 مرد بود که بیشتر انها در پزشکی قانونی بجنورد معاینه شده اند (ده نفر در بجنورد و یک نفر در شیروان).

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار دنیای اقتصاد، با اعلام آمار مسمومیت بر اثر گازگرفتگی گفت: متاسفانه هر ساله در نیمه دوم سال شاهد افزایش آمار مسمومیت ناشی استنشاق گاز منواکسید کربن هستیم که اکثرا قابل پیشگیری هستند. در بررسی های تحلیلی آمار پزشکی قانونی مشخص شد از یازده جان باخته چهار نفر در چادر نگهبانی، سه نفر در خانه باغ، دو نفر در منزل، یک نفر در محل کار و یک نفر در حمام جان باخته اند که همگی قابل پیشگیری بوده اند.

دکتر نورس افزود: بررسی سنی جانباختگان نیز نشان داد بیش از نیمی از این یازده نفر (هفت نفر) جوان و در سنین بین سی تا شصت سال و در دوران بهره وری اقتصادی و اجتماعی قرار داشته اند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: آمار جانباختگان گازگرفتگی سال گذشته یازده نفر بود و استان خراسان شمالی را در رتبه دوازدهم قرار داده بود که متاسفانه این آمار در سال جاری تا کنون به پانزده نفر افزایش یافته است.

لازم به ذکر است مرجع ارائه آمار جانباختگان و تعیین علت فوت در قربانیان مسمومیت با گاز منواکسید پزشکی قانونی است و بررسی این امر در آزمایشگاه های تخصصی پزشکی قانونی انجام می شود و در همان روز نتیجه آزمایش مشخص می شود

--> اخبار مرتبط
هشدار پزشکی قانونی درباره افزایش آمار جانباختگان ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن 2