پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی برگزار می شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
هفته دوستی کودکان ایران و بوسنی برگزار می شود

هفته دوستی کودکان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین از 14 اسفند تا 18 اسفند برگزار می‌شود.

هفته دوستی کودکان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین از 14 اسفند تا 18 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته دوستی کودکان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین توسط رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و مراکز فرهنگی و آموزشی کودکان و نوجوانان بوسنی و هرزگوین 14 تا 18 اسفند برگزار می‌شود.

در این‌رویداد، چهار مرکز فرهنگی طی پنج روز میزبان هنرمندان ایرانی خواهند بود و کودکان و نوجوانان مخاطب این مراکز از طریق برنامه‌های متنوع پیش بینی شده، با ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و همچنین آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی آشنا می‌شوند.

همچنین نمایش عروسکی، روایت قصه‌های ایرانی، آشنایی با ظرفیت‌های انیمیشن ایران و آشنایی با هنرهای سنتی ایرانی از طریق شرکت در کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده این هفته است.

کتاب «دو دوست» هم با موضوع نوع دوستی و همکاری که به صورت تخصصی برای کودکان دو کشور توسط جناب آقای محسن مشرقی نگارش و توسط خانم سنکا بشلیچ به زبان بوسنیائی ترجمه شده در این رویداد معرفی و رونمایی می‌شود.

به موجب برنامه‌ریزی‌های این‌هفته دوستی، هنرمندان ایرانی روز دوشنبه 14 اسفندماه در مرکز فرهنگ و جوانان سارایوو، روز سه شنبه 15 اسفند در کالج فارسی بوسنیایی، چهارشنبه و پنج شبه 16 و 17 اسفند در مرکز بین المللی کودکان و نوجوانان سارایوو و جمعه 18 اسفند در کتابخانه شهری و دانشگاهی شهر توزلا بوسنی و هرزگوین به اجرای برنامه می‌پردازند.