پنج‌شنبه 19 مهر 1403

هفته دولت 200 خانه هلال روستایی در گیلان گشایش می یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته دولت 200 خانه هلال روستایی در گیلان گشایش می یابد

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به وجود 194 خانه هلال در این استان گفت: در هفته دولت 200 خانه هلال روستایی در گیلان گشایش می یابد.

سیاوش غلامی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در رشت با بیان اینکه استان گیلان در راه اندازی خانه هلال به لحاظ کمی رتبه اول کشوری را دارد، اظهار داشت: خانه های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده اینکه در صورت بروز حوادث قبل از حضور نیروهای امدادی مردم به یکدیگر کمک کنند.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن استان گیلان و ضرورت آمادگی همیشگی برای امدادرسانی ها در صورت بروز حوادث احتمالی خاطر نشان کرد: در بهترین شرایط 70 درصد امکانات باید پای کار و 30 درصد آماده باشد این در حالی است که 100 درصد امکانات در این استان پای کار است که در برخی موارد خلاءها را احساس می کنیم.

غلامی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر دارای 311 پرسنل بوده و بقیه نیروها داوطلبان هستند، اضافه کرد: در پایگاه های امداد و نجات هلال احمر نیروهای داوطلب هلال فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز خبرنگار خاطر نشان کرد: خبرنگاران در اطلاع رسانی رسالت خطیری دارند آنان گمنام در این حوزه فعالیت می کنند، بنده در مقابل زحمات خبرنگاران سر تعظیم فرود می آورم.

این تعداد از خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که فرهنگ مدرسه سازی در خیرین وجود دارد نیازمند شکل گیری فرهنگ کمک و ساخت پایگاه های امداد و نجات، خرید آمبولانس و غیره در خیرین هستیم.

غلامی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر تشکلی مردم نهاد است، بودجه و درآمدی جز در موارد امدادرسانی در حوزه امداد و نجات ندارد لذا کمک خیرین برای رفع برخی از نقصان های این جمعیت حائز اهمیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در خاتمه از خبرنگاران حوزه هلال احمر که همواره در اطلاع رسانی ها و در حوادث و بحران ها یاور هلال احمر هستند، قدردانی کرد.

*س_برچسب‌ها_س*