سه‌شنبه 10 مهر 1403

هفته نهم مسابقات اسبدوانی گنبد به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته نهم مسابقات اسبدوانی گنبد به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: هفته نهم مسابقات اسبدوانی پاییزه این شهرستان در روزهای پنجشنبه و جمعه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به نام وی نامگذاری شد.

حجت‌الله یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت جایگاه ارزنده و رفیع سردار شهید قاسم سلیمانی اظهارداشت: پس از برگزاری نشست با اعضای هیات سوارکاری گنبدکاووس تصمیم برآن شد تا این هفته از مسابقات اسبدوانی گنبد با نام این سردار سرافراز اسلام برگزار شود.

وی افزود: با برگزاری هفته نهم مسابقات اسب‌دوانی گنبدکاووس در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، 53 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در 6 دور هزار، هزار و 200 و هزار و 500 متر در روز نخست آن (پنجشنبه) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: جایزه در نظر گرفته شده برای مسابقات روز پنجشنبه این هفته، مبلغ یک میلیارد و 118 میلیون و 250 هزار ریال است که به مالکان اسب‌های برتر تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه 13 دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت در حمله پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

یوسفی همچنین خبر از برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی گورش (کشتی ترکمنی) به میزبانی گنبدکاووس داد و گفت: این مسابقات 25 دی با حضور چهار تیم خارجی از کشورهای ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان و افغانستان و سه تیم منتخب از ایران در این شهرستان برگزار خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس که بیش از پنج هزار کیلومتر مربع وسعت و 350 هزار نفر جمعیت دارد، بزرگترین شهرستان استان گلستان از نظر گستره جغرافیایی محسوب می‌شود، افزون بر 10 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در قالب 38 هیأت ورزشی مشغول فعالیت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*