دوشنبه 9 مهر 1403

هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس - ایرنا - روز دوم و پایانی هفته چهاردهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با شرکت 56 راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در هفت دور عصر روز شنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات 10 راس اسب بیش از چهار سال نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "آیراتین"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "شهبد آریاسب یزدان" و "عجایب 2" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس پنج بود و با حضور 11 راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "اسپید انجل" اول شد و اسب‌های "پائولتا" و "دورگانو" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته چهاردهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون - برنده بود که با شرکت 9 راس اسب و به مسافت هزار و 200 متر برگزار شد و در پایان اسب "حاجی بهرام" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "ناز آفرین" و "بایلندو" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون (maiden) بود، با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و 200 متر برگزار شد و اسب "ریو اسپید" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "چاتو" و "لیدی رویال" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس 2 بود که با شرکت هشت راس اسب و به مسافت هزار و 200 برگزار شد و در پایان اسب "مردان" اول شد و اسب‌های "پرنس آلپ" و "تم تن" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس چهار بود، با شرکت پنج راس اسب به مسافت هزار و 600 متر برگزار شد و اسب "رای خان" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "فرناندو" و "سباستین" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم روز دوم و پایانی هفته چهاردهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس نیز میان پنج راس اسب بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس 6 بود که به مسافت هزار و 600 متر با هم به رقابت پرداختند و در پایان اسب "آنیکس" اول شد و اسب‌های "فوکوس هور" و "جاناول" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم هفته چهاردهم این مسابقات در پایان مبلغ سه میلیارد و 304 میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

برچسب‌ها