چهارشنبه 11 مهر 1403

هفت نفر از تخریب کنندگان جنگل‌های مریوان دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفت نفر از تخریب کنندگان جنگل‌های مریوان دستگیر شدند

سنندج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مریوان از دستگیری و بازداشت هفت نفر از متخلفان و متصرفان جنگل و عرصه‌های طبیعی و ملی این شهرستان با حکم مقام قضایی خبر داد.

مولود کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی در روستای بیله از توابع بخش مرکزی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تخریب و تصرف انجام شده نزدیک شهر مریوان بود و این موضوع را حساس‌تر کرده بود، افزود: در تحقیقات و بررسی‌های انجام شده 11 نفر از متخلفان شناسایی و پرونده این تخلف تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مریوان یادآور شد: با صدور حکم قضایی تعداد هفت نفر از متخلفان شناسایی، دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی با حکم قاضی روانه زندان شدند و چهار نفر نیز که متواری هستند تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا آمار تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی در شهرستان مریوان رو به افزایش است و در این مدت 44 نفر از متخلفان دستگیر و با حکم مقام قضایی پرونده آنها بررسی و روانه زندان شدند که آمار بسیار بالایی است.

کریمیان گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه همگانی است و در این راستا منابع طبیعی با تمام توان و تلاش خود و به صورت شبانه روزی از جنگل ها و عرصه طبیعی حفاظت و حراست می‌کند البته از عموم مردم نیز درخواست داریم گزارش مربوط به تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی و زغال گیری را به شماره تماس 1504 این اداره اطلاع دهند.

از مجموع 193 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان 97 هزار هکتار آن را جنگل و 96 هزار هکتار را مراتع تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و یکی از شهرستان های دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل های آن از نوع جنگل های زاگرس به شمار می رود.

*س_برچسب‌ها_س*