سه‌شنبه 17 مهر 1403

هفت هزار و 802 نفر در خراسان شمالی دفترچه بیمه سلامت گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفت هزار و 802 نفر در خراسان شمالی دفترچه بیمه سلامت گرفتند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هفت هزار و 802 نفر در این استان پس از ارزیابی های استطاعت مالی (طرح ارزیابی وسع)، دفترچه بیمه سلامت گرفتند.

دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای طرح ارزیابی وسع تعداد 16 هزار و 344 نفر در سامانه وزارت رفاه ثبت نام کردند که پس از ارزیابی ها 9 هزار و 292 نفر در دهک یک تا سه و دو هزار و 248 نفر نیز در دهک چهار قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: دهک پنج شامل هزار و 888 نفر، دهک 6، هزار و 46 نفر، دهک هفت، 855 نفر، دهک هشت، 748 نفر و دهک 9 و 10 نیز شامل 251 نفر است.

وی گفت: در اجرای این طرح حق بیمه متقاضیان این بیمه براساس آزمون وسع یا استطاعت مالی تعیین و دریافت می‌شود و این ارزیابی که توسط وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی انجام می‌شود حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند براساس اعلام نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: همچنین برخی از خانوار ها از تخفیف 50 درصدی کمک های دولتی برخوردار خواهند شد و مابقی که از نظر سطح درآمدی مناسبی هستند باید 100 درصد هزینه های بیمه را خود پرداخت کنند.

رعنایی افزود: از مجموع خانوارها یک تا سه دهک از خدمات رایگان، دهک چهار از تخفیف 50 درصد، دهک پنج تا 6 نیز تا 50 درصد تخفیف با تعهد، دهک هفت، هشت، 9 و نیز10 100 درصد باید حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی از تمامی متقاضیان خواست تا برای ارزیابی وسع به خط 1666 پیامک دهند و افزود: نوع بیمه افراد مشخص خواهد شد و همچنین می توانند وارد سامانه وزارت رفاه بشوند و برای ارزیابی وسع ثبت نام کنند.

رعنایی از افرادی که دارای دفترچه هستند خواست تا تاریخ اعتبار را نیز بررسی کنند و گفت: به دلیل اینکه اطلاعات در ارزیابی وسع با تاخیر یک ماهه است.

70 درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و تاکنون620 هزار نفر از شهروندان این استان خود را بیمه کرده اند که 445 هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*