دوشنبه 23 مهر 1403

هلال‌احمر ظرفیتی برای تقویت فرهنگ محبت در جامعه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هلال‌احمر ظرفیتی برای تقویت فرهنگ محبت در جامعه است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین شبکه‌های داوطلبی هلال‌احمر دنیا را دارد، گفت: این شبکه ظرفیت بزرگ اجتماعی برای تقویت فرهنگ محبت در جامعه به شمار می‌رود.

محمدمهدی شهریاری روز پنج‌شنبه در نشست با داوطلبان منتخب جمعیت هلال‌احمر استان بیان کرد: کشور ما به جهت موقعیت جغرافیایی در ردیف کشورهای حادثه‌خیز جهان قرار دارد و هلال احمر در حوادث مختلف به منظور تسکین آلام و امدادرسانی، نقش برجسته‌ای ایفا کرده است.

وی با اشاره به حضور فعال بانوان در حوزه داوطلبانه هلال‌احمر، اضافه کرد: زنان در فعالیت‌های مختلف که خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم را در پی دارد، به خوبی ایفای نقش دارند؛ نقش فعال بانوان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات روان‌کاوی پس از وقوع حوادثی چون زلزله و کرونا نیز بسیار موثر بوده است.

«سعید رهبر سوره» مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی نیز بیان کرد: در حال حاضر 16 هزار نیرو در سه بخش جوانان، داوطلبان و امدادگران در استان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا بیش از 20 پایگاه ثابت، کوهستانی، شهری و بین شهری امداد و نجات در فصل پاییز و زمستان امسال برای کمک به مسافران در آذربایجان‌غربی فعال است؛ همچنین بیش از 12 هزار نجات‌گر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در پایگاه‌های امداد و نجات به طور روزانه آماده‌باش هستند.

امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*