یک‌شنبه 8 مهر 1403

همایش "خاویار؛ طلای پنهان" در دانشکده دامپزشکی علوم و تحقیقات برگزار شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
همایش "خاویار؛ طلای پنهان" در دانشکده دامپزشکی علوم و تحقیقات برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش "خاویار؛ طلای پنهان" روز دوشنبه 1 آبان 1402 توسط بسیج دانشجویی در دانشکده دامپزشکی علوم و تحقیقات برگزار شد. این همایش که با محوریت بیان فواید اقتصادی و ارز آوری پرروش خاویار و تشویق دانشجویان دامپزشکی به مشارکت در این صنعت تولیدی برگزار شد. آقای مطلبی مشاور محترم وزیر جهاد کشاورزی در این همایش در رابطه با روش‌های استحصال خاویار سخنرانی...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش "خاویار؛ طلای پنهان" روز دوشنبه 1 آبان 1402 توسط بسیج دانشجویی در دانشکده دامپزشکی علوم و تحقیقات برگزار شد.

این همایش که با محوریت بیان فواید اقتصادی و ارز آوری پرروش خاویار و تشویق دانشجویان دامپزشکی به مشارکت در این صنعت تولیدی برگزار شد. آقای مطلبی مشاور محترم وزیر جهاد کشاورزی در این همایش در رابطه با روش‌های استحصال خاویار سخنرانی کردند. مطلبی گفت: صنعت خاویار از صنایع پربازده برای کشورمان است که ظرفیت حوزه کاری در آن بسیار بالاست. آقای مطلبی بیان کرد: امروزه روش‌های نوین برای استحصال خاویار جایگزین روش‌های قدیمی شده اند. وی با بیان سرمایه اولیه راه اندازی مجموعه پرورش خاویار به جایگزینی نسبتا سریع سرمایه اولیه و سودآوری آن اشاره کردند. مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: دانشجویان دامپزشکی ظرفیت بالایی برای ورود به مباحث پرورش آبزیان دارند و اشاره به تسهیلات دولت در جهت وارد شدن به این صنعت کردند. وی گفت: ایران مهد تولید خاویار با کیفیت جهانی است. امین رضا ملایجردی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی در حاشیه این همایش گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را "رشد تولید و مهار تورم" نامیده اند بسیج دانشجویی این دانشکده به تبعیت از ایشان برنامه‌ای با محتوای تشویق مشارکت دانشجویان دامپزشکی به حوزه‌های تولیدی در این رشته، در جهت اعتلای ایران اسلامی را دارد.