دوشنبه 7 آبان 1403

همتی: قدرت خرید مردم به کمتر از نصف کاهش یافته است / تحریم یک واقعیت است که منکران آن هم احساس می کنند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
همتی: قدرت خرید مردم به کمتر از نصف کاهش یافته است / تحریم یک واقعیت است که منکران آن هم احساس می کنند + فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در نشست خبری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: تورم سرسام آور و افسارگسیخته این دوره، کاهش شدید ارزش پول ملی و تشدید ناترازی جدی در شبکه بانکی و ادامه تحریم‌های ظالمانه، امکان رشد و پیشرفت کشور را به شدت محدود کرده است. همتی با وجود این چالش‌ها، گفت: امروز...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در نشست خبری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: تورم سرسام آور و افسارگسیخته این دوره، کاهش شدید ارزش پول ملی و تشدید ناترازی جدی در شبکه بانکی و ادامه تحریم‌های ظالمانه، امکان رشد و پیشرفت کشور را به شدت محدود کرده است.

همتی با وجود این چالش‌ها، گفت: امروز همچنان امیدوار به آینده هستم و امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود. وی در ادامه گفت: آینده این کشور در دست جوانانی است که به دنبال یک زندگی همراه با عزت و رفاه هستند. این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "امروز زمان آزمون و خطا نیست"، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند مسئولان بدون شعارزدگی و بازی با الفاظ، امورات اقتصادی آنها را ساماندهی کنند. در ادامه با اشاره به تحریم‌ها، گفت: تحریم یک واقعیت است که منکران آن هم آن را احساس می‌کنند. برای خنثی‌سازی تحریم باید کاسبان تحریم را از دسترسی به ثروت و سرمایه مردم دور کنیم. رئیس کل اسبق بانک مرکزی در پایان با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد در قبال مردم، اظهار کرد: نگاه کنترل مردم باید به اعتماد به مردم تغییر کند.