دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

همکاری خوب وزارت امور خارجه با معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
همکاری خوب وزارت امور خارجه با معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد

جانعلی‌پور گفت: مهمانان رسمی وزارت امور خارجه که نیاز به تور بازدید برای کلیسا‌ها و مراکز مختلف داشتند کارشان انجام شده است.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که فعالین فرهنگی غیر ایرانی که تمایل به همکاری با بخش‌های فرهنگی و هنری کشور دارند، چگونه هویتشان شناسایی می‌شود، گفت: ما با وزارت امور خارجه ارتباط داریم. مهمانان رسمی وزارت امور خارجه و نهاد‌های رسمی که توانستند مجوز‌هایی را دریافت کنند، یا نیاز به تور بازدید برای کلیسا‌ها و مراکز مختلف داشتند، در خدمتشان هستیم.

جانعلی‌پور ادامه داد: اگر کسی در پوشش دیگری آمده، دانش اداری ما نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. مراجع اطلاعاتی و امنیتی حتماً مراقب هستند و قطعاً بین ما و نهاد‌های نظارتی هم‌افزایی وجود دارد. حتماً تذکر می‌دهند و اگر نیاز به مراقبت باشد، پیش از اجرای یک برنامه به ما یادآوری و کمک می‌کنند. نه‌تنها بین وزارت ارشاد و نهاد‌های امنیتی هم‌افزایی وجود دارد، بلکه این هماهنگی بین همه دستگاه‌ها هست.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی‌بر اینکه بعضی از اقلیت‌های دینی به صورت غیر رسمی مدارس خانگی تشکیل دادند، تصریح کرد: مسئولیت این موضوعات با دستگاه‌های امنیتی و نظارتی است. مراجع و مراکز اقلیت‌های دینی از جمله کلیساها، انجمن‌ها و مراکز فرهنگی‌شان در کشور مشخص است. ما فهرستی داریم و می‌دانیم این مراکز مرکز‌های رسمی هستند و کار می‌کنند. مراکز غیر رسمی، زیر زمینی، نفوذ و... توسط دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در اغتشاشات اخیر گزارشی از همکاری اقلیت‌های دینی به شما گزارش شده، افزود: ما در این ایام گزارشی نداشتیم.

جانعلی‌پور درباره شناسایی فعالیت‌های افراد با عرفان‌های کاذب و فرقه‌های شیطان‌پرستی گفت: کار عرفان‌ها در اداره کل ما انجام نمی‌شود. براساس بند 13 قانون اساسی ادیان توحیدی شامل جامعه مسیحیان شامل آشوریان و ارامنه، جامعه زرتشتیان و کلیمیان است که کارهایشان را در وزارتخانه انجام می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها