پنج‌شنبه 19 مهر 1403

همکاری مردم، شرط موفقیت طرح محله محور شهید سلیمانی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همکاری مردم، شرط موفقیت طرح محله محور شهید سلیمانی است

قزوین - ایرنا - فرماندار قزوین گفت: همکاری و همراهی مردم، شرط موفقیت طرح محله محور و خانواده بنیان شهید سلیمانی است که باید مورد توجه شهروندان و دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد شفیعی روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت شهرستان قزوین، افزود: تلاش ما بر آن است تا در جلسات شورای سلامت با پایش اقدامات در جهت بررسی کمبودها و نواقص گام برداریم و با ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات چاره‌اندیشی و همفکری کنیم.

وی گفت: سلامت مردم از مهمترین مقوله‌های مورد توجه شورای سلامت شهرستان است که با تعامل و همکاری دو سویه میان مردم و دستگاه‌ها می‌توان به تغییرات اساسی در زمینه ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرستان دست یافت.

شفیعی اضافه کرد: امیدواریم مدیریت و کنترل کرونا همچون چندماه گذشته، از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی، بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با موفقیت انجام شود.

طرح شهید سلیمانی بیشتر در سطح محلات و پایگاه‌های مقاومت، متمرکز است

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین نیز در این نشست ضمن ارایه آخرین وضعیت و اهداف کلی اجرای طرح بزرگ و ملی شهید سلیمانی، افزود: این طرح اهدافی از جمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ و میر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند.

علیرضا مهرعلیان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی بیشتر در سطح محلات و پایگاه‌های مقاومت، متمرکز است، تصریح کرد: در طرح محله محور شهید سلیمانی، نواحی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج پای‌کار هستند و کاملا بر بلوک بندی مناطق مسکونی و نیروی انسانی منطقه اشراف دارند.

در ادامه این نشست اعضای کمیته‌ها در طرح ملی شهید سلیمانی مشخص و منصوب شدند و شرح وظایف کمیته‌ها ابلاغ شد.

*س_برچسب‌ها_س*