پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

هم‌افزایی سازمان‌ها به بهره‌برداری بهتر از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هم‌افزایی سازمان‌ها به بهره‌برداری بهتر از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم افزایی سازمان ها می تواند به بهره برداری هرچه بهتر از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کمک کند.

حجت الاسلام محمد سبزی پنجشنبه یکم آبانماه در حاشیه آئین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان ساوه راه اندازی شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی طرحی بسیار خوب برای توسعه اشتغال در این حوزه است که به همت جهاد دانشگاهی در سراسر کشور و به تبع آن در استان مرکزی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه مسئولان جهاد دانشگاهی اظهار کرده اند که هر چقدر افزایش تعداد متقاضی در ساوه و زرندیه وجود داشته باشد، امکان افزایش سهمیه این مناطق در این طرح وجود دارد، افزود: گویی استقبال از این طرح در زرندیه کمتر است در حالی که این طرح فرصت بسیار خوبی برای اشتغال محسوب می شود و باید از آن استفاده شود.

سبزی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می تواند نقش موثری در توسعه اشتغال خانگی داشته باشد. در این رابطه جلساتی با مسئولان داشته ام و معتقدم که باید از این فرصت بهره کافی برده شود.

وی با بیان اینکه اگر هم افزایی و همپوشانی بین مسئولان و سازمان ها در رابطه با اجرای این طرح وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات رفع می شود، گفت: ما می توانیم در مجلس تمهیدات لازم را برای مثال در حوزه تسهیلات مورد نیاز این طرح بیندیشیم و اگر نیاز باشد تعاون روستایی و کمیته امداد و دیگر نهادها به تدریج می توانند در اجرای این طرح کمک کنند.

سبزی با بیان اینکه معلولانی در ساوه و زرندیه و دیگر نقاط استان هستند که نیازمند شغلی متناسب با محدودیت جسمانی شان هستند، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در قالب این طرح می تواند برای اشتغال خانگی این افراد گام های خوبی بردارد.

انتهای پیام