دوشنبه 16 مهر 1403

هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری30میلیارد ریال تجهیزات دریافت کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری30میلیارد ریال تجهیزات دریافت کردند

شهرکرد -- ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای سال تحصیلی جدید 30 میلیارد ریال تجهیزات برای مراکز هنرستانی و کار و دانش استان خریداری و نصب شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از آموزش و پرورش استان، فرحناز قائدامینی در نخستین نشست مجلس دانش‌آموزی استان، با اشاره به اهمیت جایگاه مراکز کار و دانش و هنرستان‌ها در نظام تعلیم و تربیت افزود: توسعه 50 درصدی آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه ششم باید عملیاتی شود که محقق شدن این امر نیاز به تامین تجهیزات مورد نیاز برای این مراکز و همچنین فرهنگسازی و ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در این رشته‌ها دارد.

وی افزود: اعضای شورای دانش‌آموزی نقش مهمی در توسعه و ترویج این رشته در بین دانش‌آموزان و همچنین اطلاع‌رسانی در زمینه نگهداری و حفظ و حراست از تجهیزات فعال را در این مدارس برعهده دارند.

به گفته وی، تغییر نگاه و دید دانش‌آموزان و اولیاء آنها نسبت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه تربیت دانش‌آموزان از افتخارات نظام آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین است، گفت: در این سند به بحث مشارکت‌پذیری تاکید شده است تا با استفاده از ظرفیت اعضای شورای دانش‌آموزی، دانش‌آموزان و اولیاء آنها به عنوان شرکای آموزش و پرورش در تحق سند گام بردارند.

قائدامینی افزود: شورای دانش‌آموزی بستر بسیار مهم برای اجرای سند تحول بنیادین و افزایش مشارکت دانش‌آموزان است و این سند به دنبال افزایش مشارکت است تا بتوان برای جوانان و نوجوانان امیدآفرینی کنیم.

به گفته وی، اعضا و منتخبان شورای دانش‌آموزی دموکراسی، امید آفرینی، مشارکت‌طلبی و مهارت‌آموزی را تمرین می‌کنند تا به تبیین مسایل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی دست پیدا کنند و در بستر اجتماع نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات مختلف در سطح جامعه افزود: شیوع این ویروس یاعث شده که نحوه آموزش در نظام تعلیم و تربیت تغییر پیدا کند و به سمت فضای مجازی و آموزش غیرحضوری برود.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته 80 درصد مطالب درسی در کلاس‌های درس ارائه شده بود ولی امسال تمام کلاس‌های درس در فضای مجازی و یا تلویزیون و یا با استفاده از درس‌نامه و سیدی در اختیار دانشآموزان قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی برای برگزاری امتحانات به خصوص امتحانات پایه نهم و دوازدهم در دستور کار قرار دارد.

قائدامینی افزود: با توجه شرایط بحرانی شیوع کرونا که بیشتر نقاط وضعیت قرمز دارند همه دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری استفاده می‌کنند.

وی به رایگان بودن اینترنت شبکه شاد اشاره کرد و گفت: کسانی که اینترنت شبکه شاد آنها به دلیل اینکه شرایط ورود به شبکه شاد را درست انتخاب نکردند بایدپیگیری کنند و از مسیر صحیح وارد شوند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید 500 دانش‌آموز در مناطق و شهرستان‌های استان به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی انتخاب شدند که نماینده 210 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 90 مدرسه هستند.

*س_برچسب‌ها_س*