جمعه 13 مهر 1403

هوانیروز ارتش 195 سورتی پرواز در جنگل‌های گچساران و کهگیلویه انجام داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوانیروز ارتش 195 سورتی پرواز در جنگل‌های گچساران و کهگیلویه انجام داد

گچساران - ایرنا - سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به گچساران و کهگیلویه گفت: 195 سورتی پرواز از سوی بالگردهای هوانیروز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران و کهگیلویه درسه روز گذشته انجام شده است.

آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه دیل ساعت 2 بامداد روز جمعه نهم خرداد و در منطقه حفاظت شده خائیز ساعت 19 پنجشنبه هفته گذشته به دلیل نامعلومی شروع شد که در شب گذشته مهار شد.

داریوش مرادی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 2 فروند از بالگردهای 214 هوانیروز برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های گچساران و کهگیلویه در چند روز گذشته فعالیت کردند.

وی بیان کرد: 195 سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات کوه خائیز و دیل محل آتش سوزی در شهرستان های گچساران و کهگیلویه انجام شده است.

مردای اظهار داشت: در این پروازها بیش از 700 نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر کوه خائیز کهگیلویه و دیل گچساران انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه به محض ابلاغ درخواست از سوی مدیریت بحران به ارتش و دستور سلسله مراتب به هوانیروز، بالگردهای ما وارد عمل شدند، افزود: بالگردهای هوانیروز ارتش در چند روز گذشته تا مهار کامل آتش در این مناطق 60 ساعت پرواز را ثبت کرد.

مرادی اضافه کرد: طی هفته گذشته در آتش سوزی خنگ بنار گچساران 26سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابه جایی 175 نفر انجام شد.

وی تصریح کرد: بالگردهای هوا نیروز ارتش در چند هفته گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد 220 سورتی پرواز برای جابه جایی 875 نفر از امدادگران انجام داده است.

براساس آخرین گزارش ها در این آتش سوزی ها تاکنون 450هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی منطقه دیل گچساران است.

شهرستان126 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه وبویراحمد،415 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*