جمعه 20 مهر 1403

هواپیمای سمپاش به قلع و قمع ملخ صحرایی در ایرانشهر پرداخت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواپیمای سمپاش به قلع و قمع ملخ صحرایی در ایرانشهر پرداخت

زاهدان - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گسترش حمله ملخ‌های صحرایی به جنوب استان باعث شده در بعضی از مناطق همچون ایرانشهر برای نابودی این آفت از هواپیمای سمپاش استفاده شود.

ابراهیم تیموری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برای نخستین بار پس از 25سال جهت مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی از هواپیمای سمپاش در ایرانشهر استفاده شد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک 15 شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر ملخ صحرایی هستند افزود: با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور یک فروند هواپیمای سمپاش در استان مستقر و عملیات مبارزه را در مناطق صعب العبور و ریگزارها که امکان تردد خودرو فراهم نیست انجام می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این هواپیما قادر است روزانه بین 500 تا 700 هکتار از اراضی منطقه را سمپاشی کند.

وی گفت: با اخذ مجوز شورای تامین ایرانشهر هواپیمای سمپاش کار مبارزه شیمیایی را در این شهرستان آغاز کرده است.

تیموری اظهارداشت: مبارزه با ملخ صحرایی از پنجم آبان سال گذشته تاکنون در سطح افزون بر 131 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شده است.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*