پنج‌شنبه 12 مهر 1403

هوای استان سمنان خنک می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای استان سمنان خنک می‌شود

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای استان از ابتدای هفته آینده بین سه تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گرمای هوا تا پایان هفته در استان سمنان ادامه دارد و از شنبه آینده تا اواسط هفته هوا تا هفت درجه سانتیگراد خنک می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه ای همراه با وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی از بعدازظهر دیروز، بیان کرد: این پدیده در بیشتر نقاط استان سمنان وجود دارد که تا جمعه جهت وزش باد غربی تا شمالی و برای هفته آینده با جهت غالب شمالی تا شرقی پیش‌بینی می‌شود. مصطفوی خاطرنشان کرد: وزش باد در سامانه حاکم بر جو استان سمنان روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده با سرعت بیشتری همراه است و احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست. محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، پرهیز از توقف و تردد در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی، از توصیه‌های مدیرکل هواشناسی استان سمنان به بهره‌برداران و شهروندان در دوره حضور این سامانه در استان است. وی از ورود سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه آینده خبر داد و گفت: مهمترین پیش‌بینی از فعالیت این سامانه، بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در برخی نقاط استان به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی است. مصطفوی تاکید کرد: در اثر فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی و جاری‌شدن رواناب در نواحی کوهستانی با توجه به رگباری‌بودن بارش‌ها در برخی نقاط دور از انتظار نیست. وی یادآور شد: طی فعالیت این سامانه، شهروندان از هر گونه توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رفتن به ارتفاعات و عشایر از تردد در مسیرهای کوچ خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان برای امروز و فردا به ترتیب 25 و 40 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه هوای سمنان یک درجه خنک‌تر می‌شود.