سه‌شنبه 17 مهر 1403

هوای زنجان از فردا خنک می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان از فردا خنک می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای این استان از فردا / یکشنبه یکم تیر ماه / تا پایان سه‌شنبه / سوم تیر ماه / بین چهار تا 6 درجه سانتیگراد، خنک‌تر خواهد شد.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته، آسمان زنجان، طی امروز و فردا صاف و از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود و سرعت آن در برخی مناطق استان می‌تواند به 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 16 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، 2 درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته شهرهای ماهنشان و زنجان به ترتیب با میزان دمای 38 و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق این استان گزارش شدند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*