چهارشنبه 11 مهر 1403

هوای زنجان خنک می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان خنک می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان تا روز دوشنبه / 19 خرداد ماه /، خنک خواهد بود.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز / 17 خرداد ماه / آسمان زنجان صاف بوده و منطقه طارم ابری و مه آلود و از بعدازظهر نیز در برخی مناطق شاهد وزش باد و همچنین احتمال بارش پراکنده باران در بخش های نیمه شمالی استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده، میزان دما در منطقه طارم بین 8 تا 10 درجه سانتیگراد و سایر مناطق استان نیز بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

سلطانی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری نیز میزان دما روند افزایشی خواهد داشت، اظهار داشت: پیش بینی می شود میزان دما در منطقه طارم در مدت یاد شده به بالای 40 درجه سانتیگراد نیز برسد.

وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: میزان دمای فعلی شهر زنجان 13 درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته سجاس در شهرستان خدابنده با دمای 5+ درجه سانتیگراد و چورزق در شهرستان طارم با 37+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط این استان گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*