دوشنبه 16 مهر 1403

هوای زنجان خنک و بارانی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان خنک و بارانی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان طی امروز شنبه تا یکشنبه خنک و بارانی می‌شود.

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز شنبه /21 تیر ماه / آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر شاهد وزش باد نسبتا شدید (40 تا 60 کیلومتر بر ساعت) و همچنین بارش های پراکنده باران در برخی مناطق این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هوای شهرستان طارم نیز ابری تا قسمتی ابری و مه‌آلود است، اظهار داشت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز احتمال رگبار باران پیش بینی می شود.

سلطانی تصریح کرد: میزان دمای هوای استان از اواسط هفته جاری روند افزایش خواهد داشت و در برخی مناطق این استان می تواند به 35 درجه سانتیگراد بالای صفر نیز برسد.

وی به میزان دمای هوای این استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده صائین قلعه در شهرستان ابهر با 14 درجه سانتیگراد و زرین رود در شهرستان خدابنده با 37 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شد.

سلطانی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان 18 درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*