سه‌شنبه 17 مهر 1403

هوای زنجان گرم می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان گرم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی صوت گرفته، هوای این استان تا پایان هفته گرم خواهد بود.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دمای هوا در برخی از مناطق این استان ازجمله طارم به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر نیز خواهد رسید.

وی اظهار داشت: آسمان زنجان امروز / پنجشنبه 12 تیر ماه / صاف تا قسمتی ابری و نوبت بعدازظهر نیز با وزش باد و در برخی مناطق استان با بارش پراکنده باران همراه خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: روز جمعه /13 تیرماه جاری / نیز آسمان زنجان صاف و تا قسمتی ابری و از بعدازظهر نیز با وزش باد همراه خواهد شد.

سلطانی به میزان دما هوای این استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده چورزق در شهرستان طارم و شهرستان خرمدره به ترتیب با میزان دمای 34 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان زنجان گزارش شدند.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 10 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، 2 درجه سانتیگراد کاهش نشان می‌دهد.

سلطانی با بیان اینکه ورود توده هوای سرد از عرض های شمالی، موجب خنک شدن هوای زنجان شده است، تصریح کرد: دمای هوای این استان از روز جمعه / ششم تیر ماه / بین هشت تا 12 درجه سانتیگراد نسبت به روزهای قبل، خنک تر شده است.

جمعه / ششم تیر ماه جاری / زنجان با دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان خنک در بین مراکز استان ایران، گزارش شد و در مدت یاد شده شهرهای خدابنده و گرماب به ترتیب با میزان دمای 10 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و گرمترین نقطه این استان بودند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*