جمعه 13 مهر 1403

هوای زنجان گرم و بارانی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان گرم و بارانی می‌شود

زنجان - ایرنا - سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، طی هفته جاری گرم و بارانی می‌شود.

سونا صرفی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: صبح امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری و بعدازظهر به ویژه جنوب استان با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد، مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فردا / یکشنبه / نیز شرایط جوی مشابه حاکم خواهد بود اما احتمال بارندگی کم است و اگر هم باشد در حد خفیف و محلی خواهد بود، اظهار داشت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه مجدد بارش های پراکنده باران و وزش باد را خواهیم داشت.

صرفی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد روز سه شنبه در حد شدید پیش بینی می شود، یادآور شد: هوای زنجان طی امروز و فردا / شنبه و یکشنبه / خنک خواهد بود اما میزان دما طی روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش پیدا خواهد کرد.

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در زمان حاضر میزان دمای فعلی زنجان 14 درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

صرفی افزود: طی 24 ساعت گذشته سجاس از توابع شهرستان خدابنده با دمای 2 درجه سانتیگراد و گیلوان و چورزق نیز با دمای 33+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط این استان به ثبت رسیدند.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*