پنج‌شنبه 14 تیر 1403

هیئت‌ها ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای پیشبرد جنبه‌های فرهنگی شهر هستند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
هیئت‌ها ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای پیشبرد جنبه‌های فرهنگی شهر هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امروز سه‌شنبه 12 تیرماه نشست خبری بیست و دومین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با حضور حمیدرضا خونویی؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین و مصطفی جامه‌دار؛ رئیس فرهنگسرای عطرت و دبیر رویداد عطر سیب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. در حاشیه این نشست، خونویی در گفتگو با دانشجو پیرامون تاریخچه رویداد عطر سیب اظهار...

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، امروز سه‌شنبه 12 تیرماه نشست خبری بیست و دومین رویداد فرهنگی «عطر سیب» با حضور حمیدرضا خونویی؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین و مصطفی جامه‌دار؛ رئیس فرهنگسرای عطرت و دبیر رویداد عطر سیب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. در حاشیه این نشست، خونویی در گفتگو با دانشجو پیرامون تاریخچه رویداد عطر سیب اظهار داشت: این رویداد بیست و یک سال گذشته در شهر تهران با هدف حمایت از هیئت‌های محلی و پوشش بخشی از اقلام مورد نیاز آن‌ها و همینطور برای بخش فرهنگی هیئت‌ها راه اندازی شد.

وی افزود: یکی از علل مواجهه سازمان فرهنگی هنری شهر تهران با هیئت‌ها باتوجه به ماموریت فرهنگی خود در شهر در ایام محرم، این است که هیئت‌ها از مراجع فرهنگی کشور هستند. اگر ما بخواهیم پیام فرهنگی خود را به عزاداران سیدالشهداء منتقل کنیم، یکی از مسیرهای مطمئن و موثر آن، مواجهه با مسئولین هیئت‌ها است.

خونویی تصریح کرد: هیئت در محله، نهاد مورد اطمینان مردم است و ظرفیت بسیار ویژه‌ای برای پیشبرد مباحث فرهنگی در شهر تهران محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیرامون چرایی توجه رویداد عطر سیب به مخاطبین نوجوان بیان کرد: توجه و تمرکز بر مخاطب نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی شهر، فرصت‌های بسیاری را برای ما ایجاد می‌کند. یکی از موضوعات آن است که این مخاطب بسیار نزدیک به سن ورود به جامعه است. اگر ما از فرصت نیاز نوجوانان به ساخت هویت فردی و اجتماعی به خوبی استفاده کنیم، به شدت می‌توانیم در مسیر تربیت کنشگران ویژه فرهنگی شهر، ورود داشته باشیم.

خونویی ضمن اشاره به اینکه شهر تهران شهری است که رویدادهای آن به سرعت الگو برداری می‌شود، اظهار داشت: ساکنین شهرهای دیگر با نوآوری‌هایی که خودشان انجام می‌دهند، بلکه اتفاقات زیباتری را هم رقم می‌زنند. تا آنجا که من مطلع هستم، چند سالی است که عطر سیب نیز در شهرهای مختلف توسط نهادهای فرهنگی اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: در تعامل‌هایی که با سایر شهرداری‌ها داشته‌ایم، این موضوع منتشر شده است و خیلی از شهرها رویداد عطر سیب را در بخشی از محرم با رویکردی که متناسب با شهر خودشان است، طراحی کرده و اجرا می‌کنند.