پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

هیچ زبانی رساتر از زبان هنر برای انتقال مفاهیم نیست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هیچ زبانی رساتر از زبان هنر برای انتقال مفاهیم نیست

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ شب گذشته، چهارشنبه شب با حضور در تالار وحدت تهران به تماشای اپرای عاشورا نشست.

وزیر فرهنگ پس از تماشای اپرای عاشورا بر اجرای این اثر فاخر در شهر‌های مختلف تأکید کرد و افزود: پروژه بزرگی، چون «اپرای عاشورا» به لحاظ ساختار باید در مجموعه‌های هم سطح تالار وحدت روی صحنه برود که خوشبختانه امروزه تالار‌های بزرگ و پیشرفته‌ای در شهر‌های مختلف کشور آماده بهره‌برداری است که از ظرفیت میزبانی اجرای اپرای عاشورا برخوردار هستند.

وی همچنین در خصوص استقبال مخاطبان از آثاری، چون اپرای عاشورا گفت: هیچ زبانی رساتر از زبان هنر برای انتقال مفاهیم وجود ندارد و بر همین اساس باید نسبت به تقویت و توسعه آثار فاخر هنری اهتمام داشته باشیم.

گفتنی است، اپرای «عاشورا» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور با طراحی جدید از شب 19 مردادماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته است. این نمایش که روایتی از کربلا را پیش روی تماشاگر به اجرا می‌گذارد بهزاد عبدی آهنگساز و محمد معتمدی، مصطفی محمودی و محمدرضا صادقی خوانندگان اپرای «عاشورا» هستوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ پس از تماشای اپرای عاشورا بر اجرای این اثر فاخر در شهرهای مختلف تأکید کرد و افزود: پروژه بزرگی چون «اپرای عاشورا» به لحاظ ساختار باید در مجموعه‌های هم سطح تالار وحدت روی صحنه برود که خوشبختانه امروزه تالارهای بزرگ و پیشرفته ای در شهرهای مختلف کشور آماده بهره‌برداری است که از ظرفیت میزبانی اجرای اپرای عاشورا برخوردار هستند.

وی همچنین در خصوص استقبال مخاطبان از آثاری چون اپرای عاشورا گفت: هیچ زبانی رساتر از زبان هنر برای انتقال مفاهیم وجود ندارد و بر همین اساس باید نسبت به تقویت و توسعه آثار فاخر هنری اهتمام داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها