دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

هیچ طرح انتقال بین حوضه‌ای اجرا نشده است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
هیچ طرح انتقال بین حوضه‌ای اجرا نشده است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: هیچ طرح انتقال بین حوضه‌ای اجرا نشده و تنها طرح شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال به فلات مرکزی است.

وی افزود: مقامات استان به این ناحیه رسیدند و گفتند که کشت‌های آب بر محدود شود و مجلس نیز بر اساس قانون بودجه اختیار تصمیم‌گیری را در این خصوص به استان‌ها و کمیته سازگاری با کم‌آبی واگذار کرد که متناسب با شرایط آبی سال تصمیم‌گیری کنند.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه معیشت کشاورزان مسئله مهمی است و باید در تصمیم‌گیری‌ها انعطاف داشت، ادامه داد: همه دغدغه این است که در شرایط پاییز چنانچه پیش‌بینی هواشناسی برای تأخیر در بارش‌ها درست باشد در خصوص موضوع تأمین آب شرب و کشاورزی پاییزه با مشکل مواجه نشویم.

اردکانیان با اشاره به اینکه تلاش خواهد شد که ریسک قابل ملاحظه‌ای برای نیم سال دوم ایجاد نشود، گفت: دولت از حیث منابع و طرح با محدودیت مواجه نیست؛ مثلا در فروردین 98 نیز طرح جامعی برای آب و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی خوزستان تدوین شد که بخش اعظمی از آن اجرا شده و امید است که در ادامه نیز منابع مالی قابل ملاحظه‌ای به این مصوبه اختصاص داده شد تا این طرح‌های مهم برای استان اجرا شود