شنبه 15 اردیبهشت 1403

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: 960 هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و 524 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند. وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین 8 تا 15 درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در 34 سال آینده 30 درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: 960 هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و 524 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین 8 تا 15 درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در 34 سال آینده 30 درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب 4300 نفر در 46 دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش 95 درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور 2 اورژانس فوریت‌های پزشکی 115 و فوریت‌های اجتماعی 123 فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از 90 درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از 2500 مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.