جمعه 7 اردیبهشت 1403

هیچ پروژه جدیدی فعلاً کلنگ‌زنی نمی‌شود

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
هیچ پروژه جدیدی فعلاً کلنگ‌زنی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در آیین آغاز به کار مجدد پنج پروژه عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن شهید فهمیده آرادان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت، وجود بالغ‌بر 110 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور است.

وی گفت: در دولت سیزدهم، هیچ پروژه‌ای کلنگ‌زنی نخواهد شد تا پروژه‌های نیمه‌تمام موجود در سراسر کشور تعیین تکلیف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت به دنبال برقراری عدالت فرهنگی در کشور بوده و بحث مهم ما امروز، تقویت و استفاده از ظرفیت‌های سنتی و اصیل ایران اسلامی است.

اسماعیلی ادامه داد: مسجد عامل اصلی برقراری انقلاب اسلامی بوده و کارنامه فرهنگی ما وقتی پربار است که شاهد حضور بیشتر جوانان در مساجد باشیم.

وی تصریح کرد: بنای دولت آن است که با نگاه اصیل و فرهنگی به اقشار مختلف نگاه عادلانه داشته و خدمات ارائه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تاکنون در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، بالغ‌بر چهار هزار و 500 میلیارد تومان مصوبه در حوزه فرهنگ داشته‌ایم و دولت ریل‌گذاری جدیدی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: ما گام‌های بلندی را برای توسعه و پیشرفت کشور برخواهیم داشت که بخش مهمی از آن در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی همچنین گفت: استان سمنان، طریق‌الرضاست و افتخار آن را دارد که میزبان زائران حضرت امام رضا (ع) باشد و این بسیار ارزشمند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه شخصیت‌های بزرگی از استان سمنان به سراسر ایران و دنیا معرفی شده‌اند که نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی در این استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز آغاز به کار مجدد پنج پروژه عمرانی را در استان سمنان استارت زد.

تکمیل و فعالیت مجدد عملیات اجرایی پنج مجتمع فرهنگی و هنری استان در شهرستان‌های ایوانکی، آرادان، شهمیرزاد، بیارجمند و کلاته دوباره آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی این مجتمع‌های فرهنگی و هنری سال‌ها پیش آغاز شده است و با اختصاص اعتبار 150 میلیارد ریالی سفر رئیس‌جمهور به این طرح‌ها، ابراز امیدواری شده تا این طرح‌های فرهنگی و هنری تا سه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند.

حضور در اختتامیه آیین نکوداشت آیت‌الله «سیدمحمد شاهچراغی»، از علمای برجسته سمنان یکی از برنامه‌های اسماعیلی در سفر به استان سمنان است و وزیر ارشاد در این سفر از چند طرح عمرانی نیز بازدید می‌کند.