سه‌شنبه 3 مهر 1403

هیچ کمبود آبی در بخش جنگل رشتخوار وجود ندارد / نیازمند همکاری مردم در مصرف آب هستیم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هیچ کمبود آبی در بخش جنگل رشتخوار وجود ندارد / نیازمند همکاری مردم در مصرف آب هستیم

رشتخوار_ عرب گفت: با تزریق آب یک حلقه چاه از آستان قدس رضوی رشتخوار به شبکه آب رسانی بخش جنگل، هم اکنون هیچ کمبودی در حوزه آب شرب در این بخش وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خالقداد عرب فرماندار رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ گفت: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در برنامه ریزی انجام شده و با تهاتر با آستان قدس رضوی در ازای اعطای 16 لیتر آب در ثانیه از سد شهید یعقوبی روستای ملک آباد، یک حلقه چاه آب این آستان قدس رضوی را دریافت کرده و به شبکه آب جنگل تزریق کرده، که با این اقدام مشکل آب اهالی این منطقه به کلی مرتفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت دام موجود در منطقه یکی از عوامل کاهش و افت فشار در گذشته بوده است، اظهار داشت: بیش از 200 هزار راس دام سبک و سنگین موجود در منطقه و روی آوردن دامداران برای تهیه آب شرب مورد نیاز دام از شبکه آب شرب خانگی از عوامل موثر کاهش و افت فشار آب در منطقه جنگل رشتخوار بوده است، که این موضوع با تلاش و برنامه ریزی انجام شده و تزریق چاه آب استان قدس اکنون برطرف شده و روستاهای منطقه از وضعیت آب شرب پایدار بهره مند شده اند. خالقداد عرب با تاکید بر رعایت اصول مصرف آب توسط شهروندان، بیان داشت: از مردم و علی الخصوص دامداران عزیز تقاضا داریم به واسطه خشکسالی ها و کاهش نزولات آسمانی در بحث مدیریت مصرف آب ما را یاری کننذ تا خدای ناکرده هیچ کمبودی در بحث مدیرت آب در هیچ نقطه از شهرستان نداشته باشیم.

عرب همچنین در ادامه با اشاره به اینکه یکی از خواسته های دیرینه مردم بخش جنگل رسیدگی به وضعیت درمانگاه این شهر است، اظهار داشت: در پی برگزاری جلسات با خیرین در تلاش هستیم تا در روزهای اتی وضعیت نیمه تمام درمانگاه شهر جنگل را به همت خیرین مرتفع و مردم منطقه را از نعمت درمانگاه مجهز به زودی بهره مند کنیم. انتهای پیام /