یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

واحدهای صنعتی موظف به رعایت استاندارد‌های زیست‌محیطی هستند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
واحدهای صنعتی موظف به رعایت استاندارد‌های زیست‌محیطی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، نهمین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مو ضوع آلودگی هوای اصفهان بیان کرد: کلان‌شهر اصفهان با دارا بودن صنایع گسترده و بزرگ در اطراف، با مشکل آلودگی هوا روبرو است و علی‌رغم برخی اقدامات در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی از سوی برخی از صنایع، هنوز با وضع مطلوب فاصله وجود دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان از یک سوء وظیفه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال را دارد و از سوی دیگر رعایت موارد مربوط به حفظ سلامت مردم و قوانین زیست‌محیطی را نیز در اولویت فعالیت های خود دارد..

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر لزوم رعایت مقررات زیست‌محیطی توسط شرکت‌های تولیدی تاکید و بیان داشت: با توجه به آلودگی کلان شهر اصفهان و اهمیت موضوع سلامت مردم، شرکت‌های تولیدی باید استانداردهای مربوط به آلایندگی و مسائل زیست‌محیطی را رعایت کرده و باید هر هزینه و اقدامی که در جهت کاهش آلایندگی لازم است؛ انجام گیرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در پایان از پیگیری ویژه دستگاه قضایی استان در رابطه با کاهش آلاینده‌های هوای اصفهان توسط مدعی العموم و دادستان مرکز استان خبر داد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید واحدهای صنعتی آلودگی هوا شورای حفظ حقوق بیت‌المال این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است