شنبه 22 اردیبهشت 1403

واحد‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک در محله هرندی پلمب شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
واحد‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک در محله هرندی پلمب شدند

شهردار منطقه 12 از اجرای طرح ضربتی و برخورد با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک و پلمب این واحد‌ها در محله هرندی با اخذ حکم قضایی دادسرای ناحیه 26 تهران، خبر داد.

امیر یزدی به بازدید‌های مستمر از محلات و نواحی شش‌گانه در خصوص وجود واحد‌های غیرمجاز پسماند خشک اشاره کرد و گفت: در بازدید‌هایی که به صورت مستمر از محلات منطقه و نواحی انجام شد، محله هرندی در ناحیه 4 به دلیل گاراژ‌های غیرمجاز بیشترین حجم فعالیت عوامل غیرمجاز پسماند خشک را دارا بود.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدامات لازم برای برخورد قضایی با عوامل جمع‌آوری پسماند خشک در محله هرندی و شناسایی و پلمب این واحد‌ها با دادسرای ناحیه 26 تهران صورت گرفت.

شهردار قلب طهران با اشاره به برخورد با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک، گفت: طرح ضربتی برخورد با عاملان غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک در محله هرندی با اخذ حکم قضایی دادسرای ناحیه 26 تهران و با مشارکت معاونت سیاسی، اجتماعی فرمانداری، پلیس مبارزه با مواد مخدر، قرارگاه سپاه شهید اسداللهی در هرندی، ستاد محیط‌زیست، مرکز بهداشت شرق تهران و عوامل اداره پسماند و نواحی شهرداری منطقه 12، انجام و واحد‌های نگهداری پسماند خشک تخلیه و پلمب شدند.

یزدی در ادامه سخنانش افزود: حفظ سلامت عمومی جامعه خط قرمز شهرداری منطقه 12 است و با هر پدیده یا موضوعی که در مقام تهدید محیط‌زیست، مخدوش کردن سیما و منظر شهری و به مخاطره انداختن سلامت شهروندان برآید، قاطعانه برخورد می‌شود. به لحاظ تردد عوامل جمع‌آوری پسماند خشک که توسط کودکان کار و معتادان متجاهر ایجاد شده بود و همچنین قرار گرفتن در مجاورت بازار بزرگ تهران، مزاحمت‌های متعدد زیست‌محیطی و امنیتی برای شهروندان ایجاد شده بود.

شهردار ناحیه 4 پلمب واحد‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک را به دلیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی و به استناد ماده قانون 18 قانون مدیریت پسماند و ماده 688 قانون مجازات اسلامی دانست و افزود: هرگونه محو یا فک پلمب برابر ماده 543 قانون مجازات اسلامی موجب پیگرد قضایی و مجازات خواهد بود.

سعید اشرفی یادآور شد: پس از تخلیه و تعطیلی واحد‌های غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت و با تنظیم صورت‌جلسه، صیانت از مراکز در اختیار ناحیه 4 منطقه 12 قرار گرفت.

اشرفی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر چندین طرح ضربتی در سطح ناحیه به منظور پلمب واحد‌های غیرمجاز اجرایی شده است که اخیراً نیز با دریافت حکم قضایی از دادسرا و هماهنگی با عوامل انتظامی در محله هرندی، تعداد 11 مرکز که به محل تفکیک غیرمجاز پسماند خشک تبدیل شده بودند را اعمال قانون کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری