یک‌شنبه 1 مهر 1403

والیبال ترکیه یک قدم به آرزوی بزرگش نزدیک شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
والیبال ترکیه یک قدم به آرزوی بزرگش نزدیک شد

کار بزرگی که داورزنی برای تیم ملی والیبال انجام داد، امشب یک بار دیگر به چشم آمد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم والیبال مردان ترکیه در اولین بازی خود در راه رسیدن به لیگ ملتهای والیبال توانست با نتیجه سه بر یک تیم دومنیکن را از پیش رو بردارد و راهی نیمه‌نهایی شود.

در این بازی شاگردان آلبرتو جولیانی توانستند ست های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 20، 25 بر 17 و 25 بر 19 پیروز شوند و تنها ست سوم را 26 بر 24 باختند.

در این مسابقه تاپیا از دومنیکن بر خلاف نتیجه بازی با کسب بیست و چهار پوئن امتیاز آور ترین بازیکن میدان بود و پس از او آدیس لاگومژیا و افه بایرام دو بازیکن حاضر در سری آ از تیم ترکیه به ترتیب با بیست و یک و بیست امتیاز قرار گرفتند.

بدین ترتیب در مرحله نیمه‌نهایی ترکیه با اوکراین یک جدال تمام اروپایی و تکرار فینال گلدن لیگ اروپا را برگزار خواهند کرد و قطر نیز مقابل قرار میگیرد.

ترکیه با ادامه همین روند خطری جدی برای رتبه رنکینگی ایران خواهد بود و شاید جای ایران را در رده بندی جهانی بگیرد. اگر فدراسیون جهانی رتبه ایران را فریز نکرده بود حال ترکیه جای ایران را گرفته بود!

در واقع امشب یک بار دیگر کار بزرگی که داورزنی برای والیبال ایران انجام داد به چشم آمد. رییس فدراسیون والیبال که با استفاده از اعتبار خود در فدراسیون جهانی کاری کرد که امتیازات رنکینگ در هفته آخر برای ایران فریز شود. یک اقدام فوق‌العاده دیگر از رییس موفق فدراسیون والیبال ایران.