جمعه 7 اردیبهشت 1403

واژگونی ده‌ها واگن قطار حامل مواد خطرناک در آمریکا / هشدار تخلیه برای ساکنان شهرهای اطراف صادر شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
واژگونی ده‌ها واگن قطار حامل مواد خطرناک در آمریکا / هشدار تخلیه برای ساکنان شهرهای اطراف صادر شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، ساعاتی پیش یک قطار شامل 100 واگن که 20 واگن آن حامل ماده شیمیایی وینیل کلرید است، در نزدیکی شهر فلسطین شرقی در ایالت اوهایو در آمریکا از ریل خارج شده است.

بنا به گفته منابع رسمی، درخواست تخلیه شهرهای اطراف محل وقوع این حادثه صادر شده و خروج این قطار از ریل باعث آتش‌سوزی گسترده و آلودگی شدید هوا شده است.

کمیته ملی امنیت حمل و نقل آمریکا می‌گوید: هنوز نشت وینیل کلرید از واگن‌های خارج شده از ریل تایید نشده است.

میشل گراهام، عضو این کمیته طی یک کنفرانس خبری گفت که همچنان آتش‌سوزی در واگن‌ها در جریان است و مشخص نیست چه زمانی این آتش‌سوزی مهار خواهد شد.

علت خروج قطار از ریلی هم هنوز مشخص نشده است. بازرسان می‌گویند این قطار مجهز به سامانه ضبط تصاویر و داده‌های حرکت خود است و گراهام می‌گوید 4 تا 6 هفته طول می‌کشد که گزارشات اولیه در این زمینه حاضر شود.

البته به گفته این مقام آمریکایی حداقل از یکی از واگن‌های حامل وینیل کلرید، مقداری از این ماده شیمیایی خارج شده است.

بر اساس اعلام انجمن ملی سرطان زیر نظر دولت فدرال آمریکا، قرار گرفتن در معرض این ماده سمی که یک گاز بدون رنگ است، به افزایش احتمال ابتلا به سرطان منجر می‌شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید واژگونی قطار اوهایو خروج قطار از ریل ماده سمی وینیل کلرید سرطان ریل این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
واژگونی ده‌ها واگن قطار حامل مواد خطرناک در آمریکا / هشدار تخلیه برای ساکنان شهرهای اطراف صادر شد 2