دوشنبه 2 مهر 1403

واکنش تشکل‌های دانشگاهی به حادثه معدن طبس / عدالت هر روز به یک قتلگاه می‌رود!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
واکنش تشکل‌های دانشگاهی به حادثه معدن طبس / عدالت هر روز به یک قتلگاه می‌رود!

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفاتر مختلف تشکل‌های دانشجویی نسبت به حادثه معدن طبس واکنش نشان دادند. جریان دانشجویی در این سال‌ها بارها برای مطالبه حقوق کارگران معدن در میدان کنشگری حضور داشته و به طرق مختلف تلاش کرده تا صدای کارگران به گوش مسئولین برسد و شرایط استاندارد برای فضای سخت معدنکاران فراهم شود. از جمله در حادثه معدن طزره و شانزند وقتی جنبش دانشجویی به موضوع ورود...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفاتر مختلف تشکل‌های دانشجویی نسبت به حادثه معدن طبس واکنش نشان دادند. جریان دانشجویی در این سال‌ها بارها برای مطالبه حقوق کارگران معدن در میدان کنشگری حضور داشته و به طرق مختلف تلاش کرده تا صدای کارگران به گوش مسئولین برسد و شرایط استاندارد برای فضای سخت معدنکاران فراهم شود.

از جمله در حادثه معدن طزره و شانزند وقتی جنبش دانشجویی به موضوع ورود کرد، ابعاد مختلفی از مظلومیت و شرایط سخت کارگران معدن افشا شد که دانشجویان همچنان مطالبه رفع آنها را دارند.

بسیج دانشجویی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران یکی از این تشکل‌های دانشگاهی است که پیش از این پیگیر مطالبات معدنکاران بوده است، این تشکل در پی حادثه اندوهبار و تلخ معدن طبس پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

«آن روز که با کشته شدن 6 کارگر بی‌گناه، معدن طزره را مقتل عدالت خواندیم، بیم این روز‌ها را داشتیم. تا الان 52 نفر... عدالت هر روز به یک قتلگاه می‌رود!»

نشریه "هفت تیر" بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به حادثه معدن طبس با انتشار پیامی در فضای مجازی و شبکه ایکس واکنش نشان داد. در متن این پیام آمده است: «همان‌هایی که برای عمل کردن مامورین انتظامی به وظیفه شرعی و قانونی خود در اعمالِ قانونِ بی‌حجابان، شیادانه با "دخترِ حاج قاسم" جمله‌سازی می‌کنند و "وا اسلاما" سرمی‌دهند، امروز برای فاجعه معدن طبس و کشته‌شدن 52 نفر از کارگران شریف معدن، دهان‌هایشان بسته است. کارگران زحمتکش معدن، "پسرانِ حاج قاسم" نبودند که از مظلومیت‌شان بگویید؟ صدایتان در نیامد که چرا با نمک‌پاشی به زخم گفتند دیه‌شان را می‌دهیم و بیمه بودند و خلاص؟ فقط برای هتاکان به شریعت با اسمِ‌رمز "دخترِ حاج قاسم" نامیدن " آب توبه" می‌ریزید و به احکام الهی حمله می‌کنید؟»