یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

واکنش جالب سرمربی قهرمان لیگ به اتفاقات تیم ملی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
واکنش جالب سرمربی قهرمان لیگ به اتفاقات تیم ملی

محمدرضا تندروان درباره اتفاقاتی که طی دو هفته اخیر برای تیم ملی والیبال رخ داد صحبت کرده است.

بعد از پایان هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی ایران بهترین فرصت بود تا درباره اتفاقاتی که رخ داده با محمدرضا تندروان صحبت کنیم که در اینجا مشروح صحبت‌های سرمربی قهرمان لیگ (شهداب یزد) با ورزش سه را می‌خوانید.

*بزرگ‌ترین مشکل تیم دریافت بود  شاید در دو سال گذشته من مصاحبه‌ای در مورد تیم ملی انجام ندادم. به نظر من بهترین جا برای تحلیل و تبادل نظر آن جایی است که گروه مورد نظر نیز حضور داشته باشند. والیبال ورزشی است که همه ما برای آن زحمت کشیده‌ایم و باید برای ارتقای آن تلاش کنیم. بیشترین چیزی که در طول این هشت بازی به چشم می‌آمد بحث مشکل دریافت تیم بود و شاید مخاطب عام نیز متوجه آن شد.

*فشارها در ایران غیرمتعارف است در مورد مسائل فنی می‌شود وقت دیگری صحبت کرد. در مورد بحث روحی روانی من فکر می‌کنم که بازی به بازی اعتماد به نفس ما کاهش یافت. به واسطه سفرهایی که با تیم ملی به کشورهای صاحب والیبال انجام دادم، باید بگویم که هوادار و کارشناس سعی می‌کند که این فشار را از روی تیم بردارد اما در مورد ایران فکر می‌کنم که فشار غیرمتعارفی روی تیم ایجاد می‌شود. بحث من در کوران مسابقات است و قطعاً بعد از آن باید در مورد اتفاقاتی که رخ داد صحبت کرد.

باید آرامش به تیم تزریق کنیم  وقتی مثلاً ما هم امروز و هم فردا بازی داریم باید این فرهنگ را به وجود بیاوریم که فشار را از روی تیم برداریم تا در نهایت بازیکنان و کادر فنی بتوانند کار خود را با اطمینان خاطر انجام دهند و به قول معروف کار از دستشان در نرود. بعضی جاها از الفاظ رکیک استفاده می‌شود که برای من و هیچ کس دیگری قابل قبول نیست. همه اعضای تیم خانواده دارند و قرار است برای افتخار ایران به زمین بروند. قاعدتاً بعضی رفتارها آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. اگر انتقادی هست، می‌شود آن را بعد از بازی‌ها مطرح کرد. در حال حاضر وظیفه ما که بیرون هستیم این است که آرامش را به تیم تزریق کنیم.

*فدراسیون کار بزرگی انجام داد این رایزنی که فدراسیون والیبال انجام داد و اعلام شد که در صورت عدم صدور ویزا نتایج هفته آخر در رنکینگ محسوب نمی‌شود کار بسیار بزرگی بود و یک اتفاق نادر محسوب می‌شود. در شرایطی که مثل حالا خیلی تحت فشار هستیم این موضوع در هفته آخر می‌تواند خیلی به ما کمک کند. فکر می‌کنم این بهترین اتفاقی بود که می‌توانست رخ دهد و فدراسیون کمک شایانی به تیم ملی کرد.

*سعید معروف به تیم ملی پشت نمی‌کند قلب تپنده هر تیمی پاسور آن تیم است و این مسئله غیر قابل انکاری محسوب می‌شود. من فکر نمی‌کنم که در جامعه ورزشی بازیکنی بخواهد به راحتی به تیم ملی خود پشت کند. مطمئناً شاید سعید معروف نیز بتواند در شرایط خاص به تیم ملی کمک کند. من فکر می‌کنم که لازم است بعد از لیگ ملت‌ها در مورد این مسئله بررسی لازم انجام شود.

از میان اخبار

پایان ماستمالی در استقلال؟

استقلال در آستانه خنثی‌کردن بمب پرسپولیس

(عکس) اتفاق عجیب، ولی جالب در بازی والیبال ایران و هلند

کولاک تراکتور ادامه دارد؛ این بار خرید مهاجم استقلال