چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

واکنش علی‌حسینی به حضور در مسابقات جهانی تنها با یک وزنه‌بردار: "بیشتر از همه ناراحتم"

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
واکنش علی‌حسینی به حضور در مسابقات جهانی تنها با یک وزنه‌بردار: "بیشتر از همه ناراحتم"

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان گفت: من بیشتر از همه ناراحتم که تیم به صورت کامل به قهرمانی جوانان جهان اعزام نمی‌شود و همان موقع هم گفتم این بلاتکلیفی به جوانان آسیب می زند.

سعید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا درباره ی دلیل اعزام تنها یک وزنه بردار پسر به مسابقات قهرمانی جوانان جهان یونان و اینکه به عنوان سرمربی موافق این کار بود یا خیر، بیان کرد: در برگزاری اردوی تیم ملی جوانان تلاش کردیم و وزنه برداران هم در لیگ پر شور ظاهر شدند اما بلاتکلیفی در فدراسیون پیش آمد و اردوها لغو شد. پس از آن هم وزنه برداران دیگر خیلی تحت کنترل نبودند و تیم از هم پاشید. به دلیل اینکه از لحاظ دوپینگ، کنترلی انجام نشد و وضعیت تمرین و رکوردی وزنه برداران مشخص نبود و با توجه به سیاست های فدراسیون و وزارت ورزش برای اعزام کیفی، قرار شد تیم اعزام نشود.

او ادامه داد: سپس صحبت شد کسانی که می توانند 100 درصد مدال بگیرند، اعزام شوند تا حق کسی ضایع نشود چون برخی از وزنه برداران آخرین سال حضور شان در رده جوانان بود. با وزنه برداران صحبت کردیم اما به لحاظ کنترل دوپینگ و مدال، تنها علیرضا یوسفی شرایط کسب مدال طلا را داشت. امیدوارم که مدال را بگیرد و باعث افتخار ایران شود.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که یعنی در تیمی که با آن کار کردید، بقیه اصلا شانس مدال نداشتند؟ تصریح کرد: تیمی که ما در اختیار داشتیم مخصوصا در اردوی اردبیل، پرقدرت بود و جوانان با استعدادی بودند که راحت می توانستند پنج، شش مدال بگیرند البته اگر اردوها منظم برگزار می شد. اتفاقاتی که در فدراسیون افتاد، باعث شد از اردوها دور شوند. اکنون هم این تضمین وجود ندارد که کسی با یک هفته تمرین بتواند مدال بگیرد.

سرمربی تیم جوانان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر نمی‌کند اعزام تنها یک نفر به قهرمانی جهان باعث سرخوردگی نفرات دیگر می شود؟ گفت: بله، ما جوانانی داریم که در این شرایط سخت اقتصادی تلاش می کنند و با هر سختی که هست خودشان را به تیم ملی می رسانند. تلاش من به عنوان سرمربی هم این بود اردوها را برگزار کنیم اما پس از اردوی اردبیل، فدراسیون بلاتکلیف شد و همه چیز بهم ریخت و وزنه برداران جوان قربانی این اتفاق شدند. همان موقع هم داد می زدم این بلاتکلیفی فدراسیون بیشتر به وزنه برداران آسیب می زند. خیلی از وزنه برداران، رده جوانانشان به پایان می رسد و یک مدال جوانان می توانست خانواده، استان و خودشان را باانگیزه نگه دارد که برای رسیدن به دوبنده بزرگسالان تلاش کنند. متوقف شدن و نرفتن به مسابقات باعث می‌شود انگیزه آنها کم شود.

او در مورد واکنش دیگر وزنه‌برداران جوان به اعزام ناقص تیم به جوانان جهان، تاکید کرد: وزنه برداران با من در ارتباط هستند و از اینکه تیم کامل نرفت ناراحت هستند اما نمی توان کاری کرد. اتفاقی است که از ابتدا نباید می افتاد و کسی توجه نکرد و فقط جوانان آسیب دیدند. خودم هم خیلی ناراحتم چون تیمی که داشتیم، می توانست روی سکوی جهان برود و حدودا پنج مدال بگیرد. من بیشتر از همه تلاش کردم اردوها برگزار شود اما اتفاقاتی که برای فدراسیون افتاد باعث شد برنامه ریزی ها بهم بخورد.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند اعزام تیم نوجوانان و جوانان به قهرمانی آسیا و جهانی مکزیک انجام شود؟ بیان کرد: فدراسیون در نظم خودش باشد و مسئولی باشد که از برنامه ریزی ها حمایت کند، اعزام انجام می شود. روند فدراسیون در نظم باشد قطعا این اتفاقات می افتد و نباید ناامید باشیم.

نایب قهرمان سابق جهان و بازی های آسیایی در مورد وضعیت رکوردی تنها نماینده ایران در قهرمانی جوانان جهان گفت: علیرضا یوسفی در مسابقات بزرگسالان جهان شرکت کرده بود و چون در آن مسابقات فشار آورده بود، دوره ریکاروی را می گذراند. با توجه به وقفه هایی که در اردوها پیش آمد و صحبت هایی که با من کرد برنامه‌اش برای بازی های آسیایی است. با این حال ورزشکار توانمندی است و می تواند برای ایران افتخار آفرین باشد اما برنامه اصلی و اوج آمادگی او برای بازی های آسیایی خواهد بود.

علی حسینی در پایان گفت: ما تیم خوبی داشتیم و به راحتی می توانستیم عنوان خوبی در قهرمانی جوانان جهان کسب کنیم اما حیف که موقعیت از دست رفت. برای جوانانی که می‌توانستند مدال بگیرند و زندگی خود را تامین کنند و در بحث دانشگاه و سربازی آنها نیز تاثیر داشت، متاسفم. امیدوارم در مسابقات پیش رو وزنه برداران را به لحاظ روحی و روانی و بدنی به سطحی برسانیم که نتیجه بگیرند و نظر سرمربی بزرگسالان را جلب کنند و بتوانند وارد اردوی تیم ملی بزرگسالان شوند.

انتهای پیام