شنبه 8 اردیبهشت 1403

واکنش معاون رئیسی به مطرح شدن موضوع استیضاح امیرعبداللهیان؛ جای تاسف دارد!

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
واکنش معاون رئیسی به مطرح شدن موضوع استیضاح امیرعبداللهیان؛ جای تاسف دارد!

معاون پارلمانی رئیس جمهور به مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر امورخارجه، واکنش نشان داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مطرح شدن استیضاح وزیر امور خارجه از سوی یک نماینده جای تاسف دارد.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره مطرح شدن استیضاح وزیر امور خارجه اظهار کرد: یک نماینده می‌تواند اظهارنظر کند، ولی در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه اصلا استیضاح معنا و مفهومی ندارد، زیرا غیر از برنامه توسعه، موارد دیگر در دستور کار قرار نمی‌گیرد و هیات رئیسه هم چنین استیضاحی را اعلام وصول نکرده است.

بخش‌هایی از گفت و گوی حسینی را در ادامه می‌خوانید:

- مطرح شدن این مسائل در شرایط فعلی جای تاسف دارد. دولت در حمایت از مردم فلسطین در حال نقش آفرینی بوده و وزیر خارجه فعال شده است. مطرح شدن استیضاح در این شرایط یعنی تحلیل درستی از مسائل منطقه و جهان وجود ندارد و مصالح ملی را نادیده گرفته می‌شود.

- در شرایط فعلی همه باید دست به دست هم دهیم که خوشبختانه نمایندگان مجلس هم همینگونه بوده و همراه هستند و در کنار فعالیت دیپلماتیک رئیس‌جمهور ووزیر خارجه، نمایندگان هم هیات‌های مختلفی را به سایر کشور‌ها فرستاده‌اند و هماهنگی و همراهی در این مورد بین دولت و مجلس وجود دارد.

- این مورد هم اعلام وصول نشده است. به برخی سوالات نمایندگان توضیح داده شده است. برخی سوالات مربوط به وزیر فعلی نمی‌شود مثلا درباره آسیب‌های اجتماعی یا در مورد متن کتاب‌های درسی سوال شده است.

- وزیر که نمی‌تواند بلافاصله تغییرات ایجاد کند و این تغییرات زمان بر است. مساله کمبود معلم‌ها هم وجود داشت که سازمان اداری استخدامی و وزارت فرهنگ در حال تلاش هستند تا این مشکل برطرف شود.

از میان اخبار

تضادهای هنری کیسینجر؛ چگونه بینش استراتژیک و نزدیک بینی اخلاقی بزرگترین دولتمرد آمریکا را شکل داد؟

(تصاویر) هنری کیسینجر به روایت تصویر