دوشنبه 16 مهر 1403

واکنش موسسه بزرگمهر حکیم به اقدام غیرحقوقی کانادا

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
واکنش موسسه بزرگمهر حکیم به اقدام غیرحقوقی کانادا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دولت کانادا در اقدامی غیرحقوقی و بی منطق، مردمی‌ترین نیروی نظامی رسمی یک کشور بزرگ و باستانی را که همه عمرش صرف مبارزه با تروریسم بوده، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است. سپاه پاسداران بخش مهمی از نیروی نظامی رسمی کشور ایران است که حتا در قانون اساسی یک اصل را به خود اختصاص داده است. این اقدام کانادا اقدامی...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دولت کانادا در اقدامی غیرحقوقی و بی منطق، مردمی‌ترین نیروی نظامی رسمی یک کشور بزرگ و باستانی را که همه عمرش صرف مبارزه با تروریسم بوده، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

سپاه پاسداران بخش مهمی از نیروی نظامی رسمی کشور ایران است که حتا در قانون اساسی یک اصل را به خود اختصاص داده است. این اقدام کانادا اقدامی غیرقانونی و بدعتی خطرناک در عرصه‌ی بین الملل است. کانادا که خود همواره حامی استعمار و همپای جنایات آمریکا و رژیم صهیونسیتی بوده اکنون نیز به تحریک این حکومت‌های تروریستی و خطرناک، در اقدامی مذبوحانه بدون اثبات ادعا‌های واهی خود در دادگاهی صالح، اقدام به تروریستی خواندن سپاه نموده است.

کانادا کشور بی ریشه و بی اصل و نسب، که حتا در استعمارگری و ستمگری هم استقلال ندارد و خود بازیچه‌ی دیگران است در حد و اندازه‌ای نیست که راجع به قدیمی‌ترین کشور متمدن دنیا و نیروی رسمی نظامی آن، اظهار نظر کند. موسسه حقوقی بزرگمهر حکیم، با بررسی از منظر حقوق بین الملل و حقوق داخلی هیچ توجیهی برای این کار کانادا پیدا نکرد و اصولا یک کشور بیگانه حق کوچکترین دخالت در امور داخلی ما را ندارد؛ لذا این عمل غیر قانونی، غیر اخلاقی و رذیلانه‌ی کانادا را بشدت محکوم می‌نماید و به وجود سپاه پاسداران پر قدرت افتخار می‌کند. سپاه محکم‌ترین نیروی نظامی رسمی در مقابله با تروریسم بوده و حامی امنیت و آسایش مردم، حتا مردمان جهان از جمله مردم کانادا است.