جمعه 14 اردیبهشت 1403

واگذاری زمین ویلایی نهضت ملی مسکن به خانواده شهدا در یزد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
واگذاری زمین ویلایی نهضت ملی مسکن به خانواده شهدا در یزد

شرکت عمران شهرهای جدید ایران از صدور پروانه تاسیس و بهره‌برداری از دو شهرک مسکونی در شهر یزد خبر داد. بر این اساس به خانواده محترم شهدا زمین‌های ویلایی اختصاص می‌یابد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در راستای اجرای مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مبنی بر موافقت با مکانیابی و طرح جامع شهرک مسکونی واقع در خارج از حریم شهر یزد برای تامین اراضی مورد نیاز مسکن خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان و متقاضیان نهضت ملی مسکن و همچنین در راستای اجرای مفاد دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی کشور، مجوز احداث شهرک مسکونی دولتی به نام شهرک شهید سلیمانی در مساحتی بالغ بر 92 هکتار و ظرفیت جمعیت‌پذیری 13500 نفر توسط سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و رئیس ستاد مدیریت شهرک‌سازی کشور صادر شد.

بر اساس این پروانه صادر شده، تعداد 1307 قطعه ویلایی 200 متری به ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد افزوده شد که علاوه بر متقاضیان این طرح، به خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران نیز اختصاص خواهد یافت.

این تصمیم پس از برگزاری جلسات ستاد مدیریت شهرک‌سازی کشور در شرکت عمران شهرهای جدید و بررسی طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک پیش‌گفته و در نهایت موافقت اعضای ستاد اتخاذ شد که عملیات اجرایی آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت می‌شود.

همچنین پروانه بهره‌برداری فاز اول شهرک مسکونی دولتی پردیس زندگی یزد به عنوان نخستین پروانه بهره‌برداری برای یک شهرک دولتی صادر شد.

پیرو پروانه تاسیس صادر شده برای شهرک پردیس زندگی واقع در خارج از حریم شهر یزد توسط ستاد مدیریت شهر‌ک‌سازی کشور، برای تامین اراضی مورد نیاز مسکن متقاضیان نهضت ملی مسکن و همچنین در راستای اجرای مفاد دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی کشور، مجوز بهره‌برداری از فاز نخست شهرک مسکونی دولتی پردیس زندگی یزد در مساحتی بالغ بر 50 هکتار توسط رئیس ستاد مدیریت شهرک‌سازی کشور صادر شد.

بر اساس این پروانه صادر شده، در این مرحله از توسعه شهرک، تعداد 1379 قطعه مسکونی به ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد افزوده شد که علاوه بر متقاضیان این طرح، به مشمولان قانون جوانی جمعیت نیز اختصاص خواهد یافت.